rozšířené zornice
Deny
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zdali je možné mít rozšířené zornice pouze z únavy, jak dlouho vydrží rozšířené zornice po extázi a jak dlouho po pervitinu?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Díky složitému propojení nervových drah a nervových vláken, zornice reagují na intenzitu osvětlení, nebo na jiné aktuální potřeby organismu. Zužování i rozšiřování zornic nelze ovládat vůlí, jedná se přirozený jev, který ani nevnímáme...
-      Například při stresových situacích, v situacích, kdy hrozí, nějaké nebezpečí se rozšiřují, aby tím byl     zrakový vjem připravený a co nejkvalitnější. Při relaxaci a chvílích odpočinku se naopak zužují.
-      Dále se zornice přizpůsobují při zaostřování - pohled do dálky (rozšíření) a do blízka (zúžení).
-      Dále stav rozšířených zornic ovlivňuje celá řada sloučenin. Zcela záměrně tohoto efektu využívají oční lékaři (mydriatika - ,,rozkapané oči") pro snadnější vyšetření.
-      Rozšířené zornice je také jeden z příznaků konzumace drog - konkrétně pervitin, amfetaminy, LSD, kokain, lysohlávky, THC.
-      Stejně tak mohou rozšířené zornice ovlivnit některé léky. Je jich celá řada, mnoho z nich spadají do skupiny antidepresiv.
Rozšíření zornic po konzumaci drog, trvají po celou dobu účinku drogy. Což mohou být různé časové úseky, které závisí na typu drogy, množství konkrétní drogy a její kvalitě. Nelze to určit zcela přesně. U látky pervitin hlavní příznaky intoxikace odeznívají cca za 8 až 24 hodin, u extáze cca po 4 až 6 hodinách...
Zatím se mějte hezky, s pozdravem MK