Dotaz
L
Dobrý den, chci se zeptat zda je možné zjistit v laboratorních testech přimo na THC možnost, že to zjistí i po 2 až 3 měsících abstinence. Děkuji

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Ptáte se na to, jak dlouho můžeme detekovat THC v těle.
Z moči lze THC detekovat i po měsíci užívání a to v případě, že užívání probíhalo dlouhodobě a intenzivně. Ve výjimečných případech je možné takto THC detekovat i  po delší době, ale nestává se to velmi často, teoreticky to však možné je. Z krve je THC možno detekovat do 14 dní při občasném užívání.
Vy se konkrétně ptáte na to, zda je možné THC detekovat po dvou až třech měsících abstinence. Teoreticky to tedy možné je, při testech z moči, kde lze THC detekovat nejdéle. Tři měsíce bych již považovala za krajní hranici.
Specifický je test ze vzorku vlasů, kde se dá užití drogy zjistit i déle, ale tyto testy jsou velmi nákladné a běžně se neprovádí.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková