je to vpořátku ?
kuba
Dobrý den dal jsem si pred tydnem mariuhanu a po 2 dnech sem zacal byt divny zpomaleny a cely takový mimo moc sem nevnimal okoli. Chtel jsem se zeptat zdabje to normalni, jestli si telo nevitvořilo zavislost a ted si pomalu odvykam. (detox) nebo jestli to neni neco jineho. Potrebuju pomoc mam furt deprese a citim uzkost, Predem dekuju za odpověd.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
pokud se u Vás jednalo o jednorázové užití marihuany, tak se nedá moc uvažovat o tom, že byste si na této látce vytvořil závislost. Kromě toho fyzická závislost na marihuaně v podstatě není, zato ale je možná závislost psychická, což ale neznamená, že by odvykání po delší době užívání bylo jednoduché . Někdy se stává, že se stavy podobné intoxikaci drogou vracejí po čase, i když člověk drogu v té chvíli neužil (třeba i po několika dnech, někdy i déle). Možná se Vám přihodilo něco podobného. Marihuana může také způsobit déletrvající psychické obtíže, i když to není úplně běžné, a nepříjemné psychické stavy obvykle spontánně odezní, v případě, že člověk dál drogu neužívá. Nepíšete moc podrobností o situaci, nevím, kolik je Vám let, jaké jsou Vaše zkušenosti s marihuanou nebo jinými drogami, jestli jste již v minulosti nějakými psychickými potížemi trpěl...
Stavy úzkosti a deprese, které popisujete, zažíváte až teď, nebo se s nimi potýkáte už dlouhodobě? Marihuana jako taková je psychoaktivní látka, která patří mezi halucinogenní drogy, a její konzumaci lidem s psychickými potížemi nedoporučujeme, protože by jim mohla jejich současné komplikace zhoršit. Takže to nejlepší co můžete na začátek udělat je, teď marihuanu ani jiné psychoaktivní látky nekonzumovat.
Pokud by se Váš stav nezlepšoval, tak je na místě vyhledat odborníka - ve Vašem případě bude asi nejlepší psychiatr. Mohl by Vám pomoct i s pocity deprese a úzkosti, se kterými se potýkáte. Znáte nějakého doktora ve svém okolí? Případně některé ze zařízení pro lidi, kteří mají či měli potíže s drogami, kde by Vám mohli poskytnout alespoň základní konzultaci?
Pokud byste měl o konzultaci zájem, tak znovu napište, které větší město máte dostupné, a já se pro Vás pokusím vyhledat konkrétní zařízení.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan