použita jehla
slečna
Dobrý den, může se člověk nakazit nějakou infekci, když byla jehla použita den předtím a ten dotyčný neměl ani žloutenku, ani virus\'HIV.. Muže se otu jehlu nakazit druhy člověk,který se oni pichnul?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
není mi z Vašeho dotazu moc jasné, co přesně se Vám stalo. Pokud to chápu správně, píchla jste se o jehlu, kterou den předem použil uživatel drog k jejich aplikaci? Viry HIV a hepatitid jsou naštěstí velmi citlivé na vyschnutí, teplo, chlad i světlo, takže riziko nákazy, i kdyby uživatel některou z uvedených chorob trpěl, je minimální. Týká se samozřejmě náhodného poranění o jehlu, nikoliv sdílení jehel, kdy se může část původního obsahu stříkačky dostat přímo do krve dalšího uživatele drog. Také vždy záleží na rozsahu poranění. U povrchového škrábnutí bych se nákazy nebála, je dobré nechat poraněné místo volně krvácet (pokud krvácí), poté omýt a vydesinfikovat. Bližší informace, pokud byste měla zájem, naleznete v této publikaci: Krekulová L, Řehák V. Virové hepatitidy. Triton, 2002 (kap. 18. 3 Rizika při poranění odhozenými jehlami).
Přece jen bych se Vás pro jistotu ještě doptala, jak je to dlouho, co se Vám tato příhoda stala a jak víte, že původní majitel stříkačky nemá žádnou infekční chorobu?
Mějte se fajn a doufám, že budete v pořádku. Budu ráda, když ještě napíšete
Vilma Šilarová