Obsah pervitinu
Havran
Na vašich stránkách uvádíte,že metamfetamin je bílá kristalická látka. Ale já jsem se dosud jak u nás v Brodě,v Jihlavě,nebo i v Praze setkal jen s pervitinem ve formě sypkýho prášku nejčastěji do šeda,ale někdy i do žluta,oranžova,červena,růžova a jednou i do modrostříbrna. Účinek max 3 hodiny při 100mg jak najednou,2X,3X. Liší se jen síla účinku. Po té jen lehčí únava. Při opakovaném užití lehčí opilost po odeznění stimulace. Jinak váš popis účinků metamfetaminu sedí. Cena 300Kč za nevážený gram. Co se dnes na ulicích prodává jako pervitin? Tu bílou kristalickou látku jsem měl naposledy v roce 2001 na Čekteku a účinek trval skutečně těch 20 hodin. Dojezd už si nepamatuju,ten jsem pak zaspal. Po té jen únava a nechuť cokoliv dělat a řešit.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Děkuji za důvěru a dotaz. Bílý, krystalický metamfetamin může být produkt v té nejatraktivnější, nejčistší formě, ale i takto vyhlížející pervitin nemusí být čistý a bez příměsí. Jestli bude pervitin ve formě krystalů, substance, nebo například taveniny, záleží na poslední části výroby, případné krystalizaci a dosušování. Čistá krystalická látka se rychle rozpouští, substance ještě rychleji, narozdíl od taveniny, která sice nevypadá atraktivně, má však stejné účinky. Zabarvení látky závisí na postupu výroby a zbytcích použitých chemikálí při nedostatečném čištění. Například žlutý až nahnědlý odstín způsobují většinou zbytky kyselin používaných při výrobě, nebo jód. Exotické barvy, například modrá a červená mohou být barviva obsažená v nevhodně zvolených filtračních materiálech, atd. Zabarvení drogy ale nemusí zdaleka znamenat, že by neměla mít požadovaný účinek. Každopádně signalizuje, že by s ní nemuselo být všechno v pořádku a obsahovat další látky ohrožující zdraví. Pervitin, který nejspíš užíváte, je podobně, jako už dlouhá léta v naší republice látka, která se nevyrábí z efedrinu, jako původní pervitin, ale z pseudoefedrinu. Výsledkem je sice droga, která má naprosto totožný chemický vzorec, ale pervitin vyráběný z Modafenu, Sudafedu apod., nemá tytéž vlastnosti, navíc je většinou levotočivý, má tedy opačně orientovanou molekulovou vazbu benzenového jádra a jedná se ve skutečnosti o "pseudopervitin". "Nájezd" mívá bývá podobný, nebo silnější, ale jeho účinky jsou zásadně krátkodobější, také jeho euforický potenciál daleko méně výrazný. Podle toho, co píšete, jste kdysi na čekteku nejspíš užil "pravý", pervitin z pravotočivého efedrinu, který se v té době ještě běžně nelegálně vyráběl a distribuoval. I dnes se tu a tam na drogové scéně objeví, pokud se výrobci dostanou k efedrinové "soli", tedy chlorátové efedrinové substanci. Kdysi se v ČR efedrin pro nelegální výrobu pervitin většinou vyráběl ze Solutanových kapek, které se daly pořídit ve všech lékárnách na běžný recept, do doby. než se začalo obchodovat ve velkém nejen po kilogramech s efedrinovou substancí, kradenou v jedné z největších továren světa na efedrin v Roztokách u Prahy. Její provoz byl před lety zastaven, ani ne tak z důvodů ohrožení lidí obří výrobou potencionální výchozí látky pro velmi nebezpečnou drogu, ale protože byla výrazným konkurentem některým světovým obchodním skupinám. Po užití "pravého" pervitinu je daleko větší riziko psychóz a dalších mnoha potíží, takže buďte možná rád, že ho nemáte k dispozici. Dodávám, že se distribuované drogy často ředí nejrůznějšími příměsemi, nezřídka nebezpečnými.
Z časopisu eDekontaminace pro uživatele nelegálních látek:
http://www.edekontaminace.cz/Uvod.html
Dnes se nejčastěji setkáváme (spíš setkáváte) s "pervitinem" vyrobeným z volně dostupných léčiv obsahující pseudoefedrin (zejména tablety proti chřipce). Ty uvozovky u slova pervitin nejsou jen tak náhodou. On to totiž většinou není pravý pervitin a není ani čistý. Pseudoefedrin lze sice chemickou cestou „přetočit" na efedrin a pak pokračovat ve výrobě „normálního" pervitinu, ale většina vařičů to nedělá a tak vyrábí „pseudopervitin". Ten má jen část účinku klasického „péčka". Především z časových důvodů se nejen „nepřetáčí" pseudoefedrin, ale také se nedbá na čistotu vyráběné drogy. Jednak je odstranění nežádoucích příměsí z tablet proti chřipce řádnou filtrací dost obtížné a také už se nečeká až perník „uzraje", tedy pořádně vykrystalizuje, čímž se zvyšuje jeho čistota - kvalita. Pryč jsou časy kdy perník "rostl" týden v lednici a výsledkem byly velké a průhledné krystaly. Téměř vůbec už se nehledí na čistotu výsledného produktu, zejména odstranění Jódu (žlutý perník) a různých pomocných rozpouštědel je často zanedbáváno. Do rukou a žil si pak rvete naprosté srágory - nehledě na to, že Vám to dealer cestou ještě nařeže paralenem, kyselinou askorbovou, omítkou, nebo práškem na praní...
Rozdíly mezi pervitinem z efedrinu a pseudoefedrinu jsou tedy docela velké. Hlavně v síle účinku i tzv. nájezdu. Klienti často uvádějí, že efedrinový (rozuměj solutanový) perník má mírnější ale příjemnější nájezd (třeba i půlhodinový) a doba účinku je delší (12 i více hodin). Pseudoefedrinový perník má proti tomu rychlý a silný nájezd - tzv. "pecka" (5 - 10 minut) ale doba účinku je výrazně kratší.
Stačí Vám to takhle?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.