Účinek adrenalinu
lapiduch
Jaké účinky má injekční aplikace čistého adrenalinu? Co se na tom může někomu líbit? Případně jak lze ampule zneužít? Ptám se,protože se u nás na oddělení již popáté stratilo několikset ampulí s adrenalinem mimo efedrinu a opiátů. A jaký účinek má několik desítek tablet se sinerfinem polknutých najednou s obsahem 30mg v tabletě? To zas vidim u nás v posilovně před tréningem,když neseženou ty efedrinoví. Jsem z Havlíčkova Brodu.

Odpověděl: MUDr. Tomáš Páleníček
Zdravím Vás.
Účinky adrenalinu nejspíše příliš příjemné nejsou (alespoň tak jak to popisují pacienti), je to asi jako se předávkovat velkým množstvím kofeinu. Tudíž člověk je nabuzený, hůře se může soustředit, buší mu srdce, má zvýšený krevní tlak, apod. Proč by to někdo zneužíval netuším. Leda snad to prodávat jako fake ke stimulantům, neb to vyvolává některé podobné příznaky. Podobně nemám tušení se synferinem. Ten je podobný adrenalinu ve spoustě účinků. Pro užívání při posilování snad může zvyšovat srdeční akci a mobilizovat cukry, což teoreticky může zlepšit akutní fyzický výkon. Obecně ho bodybuilderské servery popisují jako stimulant, což do určité míry může být pravda. No nevím. Polknout 30 tbl už asi bude mít výrazné sympatomimetické účinky, tzn. podobné adrenalinu - zrudnutí, vysoký krevní talk, tachykardie, bušení srdce apod. Dávkování této látky nicméně neznám.
MUDr. Tomáš Páleníček