Pervitin,kokain a kofein
Janko
Poznám při ochutnání,šňupnutí a účinkem rozdíl mezi kokainem a kofejnem s mezokainem,když mám zkušenost jen s pervitinem? 1000Kč za gram se mi zdá podezřele levný a prý se zde běžně prodává kofein,který vypadá stejně za kokain a ten díler=zubař má k mezokainu neomezený přístup. Policie ho už několikrát chytla při prodeji a jen mu zabavila matro a hotovost,co měl u sebe a prodejem si stále nedal pokoj. Je to bílí sypký prášek. Jazik brní a do 3 vteřin znecitliví na cca. 10minut. V nose to pálí a do 10vteřin taky znecitliví nejmíň na 2 hodiny a když to pak přichází k sobě,tak teče krev z nosu. Účinek nájezd do minuty. Ale jen tik neklid hiperaktivita,zrychlený tep a pocení. Do 30 vteřin točení hlavy,zhoršená rovnováha a koordinace a mžitky před očima,chvílema úplná tma a občas blesky. To trvá další 3 hodiny. Zornice jak talíře ještě dalších 5 hodin. Pervitin šel taky dolu z 1000Kč/gram na 300Kč/gram. Účinek naopak daleko silnější i při 100mg ve třech proti tomu drašímu 100mg pro každýho. I když místo 20hodin jen 3 hodiny. Ale zato krom lehčí únavi žádný dojezd. Co by ten levnej moh obsahovat?

Odpověděl: Amrit Sen
Přikládám kopii odpovědi na Váš totožný dotaz:
Janko, zdravím Vás.
Děkuji za důvěru a dotaz. Rozdíl při "ochutnání" kofeinu a kokainu je nezásadnější v tom, že kofein nezpůsobuje lokální umrtvení, takže už od prvopočátku by mělo být jasné, jde li o kokain či ne. U Mesocainu je to jinak, protože podobně jako kokain lokální znecitlivění způsobuje, takže jsou otupělé i chuťové buňky, což může mít za následek ztrátu schopnosti rozpoznávat konkrétní chutě. Výraznou mydriázu, tedy rozšíření zornic, způsobuje kokain, nikoli Mesocain, podobně ani kofein. Způsobují ji i některé další drogy a léky. Z těch s podobnými účinky například pervitin, amfetamin a jeho deriváty, také MDMA - extáze, ale ani jedna z těchto látek rovněž nezpůsobuje lokální znecitlivění. Zubní lékař ke krystalickému, nebo substančnímu, tedy sypkému práškovému Mesocainu běžně přístup nemá. K jeho výbavě patří pouze Mesocain v injekčním, různě koncentrovaném roztoku v ampulích, většinou jednoprocentním, Lidocain 10% - Xylocain 10% roztok ve spreji, případně gel, což jsou další lokální anestetika bez psychotropních účinků. Sypký, nebo krystalický Mesocain, stejně jako kofein by mohl získat pouze nelegálně přímo z průmyslové výroby, což je vysoce nepravděpodobné, nebo taktéž nelegálně od zaměstnance, či magistra z lékárny. Poslední teoretickou možností je, že by Mesocain objednával a nakupoval do své ambulance nápadná množství ampulového Mesocainu, nebo jej "zabavoval" na klinice, nebo v nemocnici, kde pracuje a pak je pracně odpařoval při minimálním výtěžku. Na to, aby se tvořily krystaly, by musel látku ještě náročně čistit, protože jinak by bylo už od pohledu patrné, že "něco nehraje". I po vyčištění a krystalizaci by měly krystaly odlišný tvar od těch kokainových. Bílý prášek - ano, to by šlo. Ale zanechám spekulací, může to být i úplně jinak, někteří distributoři drog, nebo látek za ně vydávaných dokážou být velmi kreativní a neustále překvapují dalšími nápady, jak si namastit kapsu. Píšete, že dotyčného opakovaně policie zadržela při prodeji. Zní mi velmi podezřele, že by mohl lékař, který si přivydělává tímto způsobem, dále vykonávat své povolání, to ale z Vašeho příběhu nemusí jednoznačně vyplývat. Ohledně popisovaných účinků - po "šňupnutém" Mesocainu se v podstatě žádný nájezd nedostavuje, natož hyperaktivita. Ta by mohla přicházet v úvahu po šňupnutí čistého kofeinu, který ale, jak jsem zmínil, nezpůsobí znecitlivění sliznic. Co popisujete dál je dost podivné, v podstatě by to mohlo být způsobeno předávkováním každou z vyjmenováných látek, včetně kokainu, který by ale musel být mimořádně kvalitní, stejně tak ale látkou úplně jinou, o které nemáme tuchy. Většina kokainu na našem nelegálním trhu obsahuje tak málo účinné látky, že by se Vám tak dlouhá čára nemusela vejít na stůl. K pervitinu: Je velký rozdíl mezi pervitinem "pravým", tedy pravotočivým (podle orientace molekulové vazby benzenového jádra) který se vyrábí z efedrinu, ten má nájezd sice slabší, ale delší a příjemnější, jeho účinky jsou rovněž výrazně dlouhodobější, 12 hodin i více, také jeho euforický potenciál je značný. Většina pervitinu u nás distribuovaného se vyrábí z pseudoefedrinu, obsaženého v některých lécích. Pseudoefedrin má opačně orientovanou molekulovou vazbu. Dá se z něj sice přetočením vyrobit efedrin, je to ale náročné, vyžaduje to zručnost, zkušenost, kvalitní výbavu a hlavně čas. Většina našich vařičů se tímto procesem nezatěžuje, neumí jej, případně o něm nemají nejmenší tuchy. K rizikům tohoto ne úplně bezpečného procesu patří i ztráty, kterým nelze úplně zabránit. Výsledkem většiny varů v našem prostředí tedy většinou bývá "pseudopervitin", který má sice totožný chemický vzorec, jako ten "pravý", přesto jde ale o odlišnou látku. Má sice výraznější nájezd, který je oproti "pravému" pervitinu kratší, jeho euforický potenciál je citelně slabší, také jeho stimulační účinky se pohybují okolo 3 - 7 hodin max. Tíha dojezdů závisí kromě kvality látky především na délce jízdy. Čím je jízda delší, čím více spánku, odpočinku, příjmu potravy a nezbytných tekutin uživatel zanedbá, tím je dojezd nepříjemnější, tíživější a naléhavější. Látkou, na kterou se v závěru Vašeho dotazu ptáte, bude tejdy nejspíš poměrně kvalitní, možná i neředěný pervitin z nepřetáčeného pseudoefedrinu. O rizikách souvisejících s užíváním psychostimulantů jste už jistě slyšel. Přesto si neodpustím doporučit Vám, abyste nahlédl na stránky naší poradny, a tam si o nich ještě něco přečetl:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-Uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny-uvod/mdma-extaze.html
Zkuste mít na paměti, že je bezpečnější nikdy neprotahovat jízdu déle, než přes jednu noc, doplňujte tekutiny, jezte, i když nebudete mít chuť. Nekombinujte s dalšími drogami, ani s alkoholem. Poté si odpočiňte, zdravě a vydatně se najezte a doplňte tekutiny, nezapomeňte na ovoce a zeleninu, případně doplňte vitamíny a minerály některými potravinovými doplňky dostupnými v lékárnách i běžných obchodech. Vyspěte se, odpočiňte si, při potížích s usínáním si uvařte čaj z meduňky, rovněž běžně k dostání.
Kdybyste se chtěl ještě na něco doptat, napište, rádi Vám odpovíme.... a hlavně, buďte na sebe opatrný.
Zdar a vše dobré,
Amrit Sen.