Kontakt
Zlatovláska
Dobrý den,
reaguji na odpověď MuDr. Tomáše Páleníčka. Prvotně mnohokrát děkuji za podporu. Nechci se vzdávat a myslím, že potřebuji pomoct.
Uvažuji také, zda se s momentální situací svěřit rodině. Mnoho o tom vědí a mají o mě strach kvůli alkoholu. O ničem dalším ale nemají tušení, nechci je zranit, vyděsit ani zklamat.
Prosím, pokud mi tedy můžete doporučit specialisty na drogovou problematiku v Praze, budu Vám vděčná.
Přeji krásný den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
omlouvám se, že na tento dotaz odpovídám místo MUDr. Páleníčka já a omlouvám se také za pozdní odpověď. Každopádně velmi oceňuji Vaše rozhodnutí obrátit se na specialistu a také to, že uvažujete o tom, že byste se svěřila v rodině.
Chápu, že jste v obtížné situaci a nechcete rodinu zklamat, ale v současné situaci by pro Vás to, že to budou členové Vaší rodiny vědět, může být oporou. Pokud jim to sdělíte s tím, že jste se rozhodla vyhledat odbornou pomoc, protože ten problém chcete řešit a víte, že na to nechcete být sama, tak si myslím, že by se neměli "vyděsit" tolik. V zařízeních, které poskytují ambulantní poradenství / léčbu, také obvykle poskytují poradenství i rodičům, příbuzným, blízkým lidí, kteří užívají drogy, případně nabízejí společná rodinná sezení, kde byste si za přítomnosti odborníka mohli o situaci popovídat a domluvit se na společném plánu, jak situaci co nejlépe zvládnout, aby se ulevilo Vám, ale aby i rodina věděla, co se s Vámi děje a byli Vám schopni účinně pomoci.
Pokud byste využila ambulantního poradenství, získáte potřebné informace, podporu, pomohou Vám zorientovat v tom, co nyní prožíváte, jakou roli v tom hrají drogy, pomohou Vám nastavit Váš denní režim a životní styl tak, aby tam pro drogy bylo co nejméně prostoru. S odbornou pomocí se Vám to bude zvládat lépe a věřím, že se Vám uleví. Můžete zkonzultovat i to, jak o situaci informovat Vašeho psychiatra, případně by s ním dotyčné zařízení navázalo spolupráci.
Mohu Vám poskytnout následující kontakty, kam byste se mohla obrátit (jedná se o ambulantní programy, více informací o jednotlivých zařízeních najdete na jejich webových stránkách, které také uvádím).
Praha 7, Denní stacionář
SANANIM
Janovského 26, Praha 7, 170 00
telefon: 220803130
vedoucí: PhDr. Ilona Preslová
http://www.sananim.cz
Praha 6, Ambulantní léčba
Ambulantní program
Prev-Centrum o. s., Po-Čt (8-18 hod), Pá (8-16 hod)
Meziškolská 1120/2, Praha 6, 169 00
telefon: 233355459, 777161138
Vedoucí: Mgr. Alexandra Roubalová
http://www.prevcentrum.cz
Přeji hodně štěstí.
Bára Orlíková