Pervitin a nerozhodnost
Gigi
Dobrý den,
pervitin beru již devět let (nikdy jsem si nebouchala, jen lajny a plechy). Doposud jednou měsíčně, pak jednou za čtyři měsíce apod. Ze začátku jsem měla období, kdy jsem jela každý pátek, ale pak opravdu max. jednou do měsíce. Mám tam i víc jak půlroční pauzu.
Poslední tři měsíce jedu skoro nonstop, zažila jsem i toxickou psychózu po které jsem dala pokoj na čtyři dny a pak skočila zpátky. Vím, že mám problém, ale nedokážu přestat, i když vím, že musím. Jakoby se ve mně praly dvě osoby. Vydržím týden, přecvakne mi, je mi všechno jedno a dám si. Nevím co dělat, nikdy jsem nic takového nezažila. Prosím Vás, co mám dělat? Děkuju

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
devět let je dlouhá doba, za kterou jste si už na pervitin dost pravděpodobně vytvořila návyk. Předpokládám, že Vám pervitin v mnoha situacích pomáhal a dával Vám něco, co jste jiným způsobem nebyla schopna získat.
To co se stalo Vám, a tedy, že jste dost dlouhou dobu užívala kontrolovaným způsobem a pak se Vám to vymklo z rukou je dost častý případ. Příčiny takovéhle změny jsou u lidí různé a muže to být v podstatě cokoliv (víc stresové období, neúspěch, nebo naopak úspěch, rozchod s partnerem, ztráta zaměstnání atd.). Dost často se těch faktoru nahromadí víc. Ptáte se, co máte dělat. Možná by na začátek bylo fajn o tom, co prožíváte, proč pervitin dlouhodobě berete, proč ho teď berete víc, co Vám to dává a bere ale i o dalších tématech mluvit. Máte někoho ve svém okolí, s kým můžete svojí situaci bezpečně probrat? Měl bych pro Vás nabídku - zkuste si zajít na konzultaci do kontaktního centra. Konzultace může proběhnout anonymně a je bezplatná, takže se nemáte čeho obávat. Rozhovor s oborníkem, který má od Vaší situace odstup Vám může pomoct víc nahlídnout na to, co zažíváte. Také můžete s pracovníkem hledat možnosti řešení, které by byly pro Vás přijatelné.
Znáte nějaké kontaktní centrum ve svém okolí? Pokud znovu napíšete, které větší město máte dostupné, tak Vám pošlu kontakt na konkrétní zařízení. Případně si ho můžete zkusit vyhledat sama na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci.
Zatím se mějte dobře, a kdybyste se potřebovala na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan