pomoc
ivan
Dobry vecer,zistil som ze sa vdetskom domove faajci mariska,moje deti sa pytaju co su to mekke a tvrde drogy,mienim tam poslat policiu cr so psom, viem aj meno cloveka co fajci travu,tak poradte ako to mame riesit mame tam male deti a nemienime zazit to aby se pokazili.Prosim odepiste nebo nevieme ako to mame resit.dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Děkuji za Váš dotaz. Chápu, že jste v situaci, která je pro Vás nepříjemná a cítíte ji jako ohrožující. Nejsem si ovšem jistá, jestli na základě těch několika málo informací, Vám budu schopná poskytnout konkrétní odpověď.
Nevím, v jaké pozici se nacházíte vůči zmiňovanému dětskému domovu - jste zaměstnanec, rodič některých z dětí, rodič, který bydlí v okolí...? Nevím, zda vedení dětského domova o tomto problému ví a jestli ho nějak řeší? Nevím, zda se Vás ptají Vaše vlastní děti na problematiku drog nebo zda se jedná o svěřence v dětském domově, kteří se Vás dotazují. Píšete, že znáte jméno člověka, který kouří trávu, ale nepíšete, v jakém vztahu je k dětem, které v dětském domově kouří trávu. Takže nevím, zda se jedná o někoho, kdo jim marihuanu poskytuje nebo prodává nebo zda s nimi nemá žádnou spojitost. Nevím, zda by to, že budete informovat policii a necháte tam vyslat policistu se psem (což je stejně úkon, který je na rozhodnutí policie, nikoli na rozhodnutí Vašem), bude mít požadovaný efekt. Nevím, jaká jsou Vaše očekávání co se týče zásahu policie?
Možná by stálo za to nejdřív se pokusit řešit situaci s vedením dětského domova, zjistit, zda o tom vědí, zda případně proti tomu něco podnikají...a domluvit se na nějakém postupu, jak to řešit... než podnikat nějaké intervence na vlastní pěst.
Jinak je samozřejmě normální, že se děti v určitém věku začnou ptát, co jsou to drogy, jak působí, proč je lidé berou... naopak si myslím, že je dobře, že se ptají Vás, protože k Vám zřejmě mají důvěru. Je dobré s nimi o tom mluvit, poskytnout jim pravdivé, objektivní informace, bez nějakého zastrašování. Pokud označíte takové téma za tabu, tak ztratíte možnost o tom s dětmi komunikovat, ony si budou hledat informace jinde, od spolužáků, od lidí z okolí, kteří zkušenosti s drogami třeba již mají...
Mohu Vám poskytnout odkaz na web týkající se drogové prevence, kde jsou i informace pro rodiče, které by pro Vás mohly být užitečné.
http://www.odrogach.cz/rodice/
Když byste mi napsal nějaké podrobnosti o situaci, které jsem z Vašeho dotazu nevyrozuměla, mohla bych Vám poskytnout konkrétnější odpověď.