drogy o víkendu
Honza
Dobrý den,
zhruba před třemi lety jsem měl první kontakt s pervitinem, když mi ho známý hodil v baru do pití. Uplynuly dva roky a po celou tu dobu jsem drogu nijak nevyhledával a naopak jsem k ní měl odtažitý postoj. Zhruba před rokem, těsně před maturitou, v situaci, kdy nám \\\"teklo do bot\\\", jsme se se dvěma spolužáky domluvili, že se pomocí pervitinu pokusíme učivo dohnat. To byl můj druhý kontakt s drogou.
Touto dobou je to cca rok, co s kamarády víkendově užíváme pervitin/mdma/extazi. Nikdy sice ve velkém množství (v případě pervitinu si většinou kupujeme dávky za 200-300korun pro 2-3 lidi), ale stejně mě to začíná děsit. Mívám po každé \\\"pařbě\\\" velké výčitky svědomí, jak kvůli rodině, která kromě staršího bratra nic netuší, tak kvůli sobě. Stalo se mi jenom párkrát, že jsem si pervitin opatřil sám, ale stejně jsem ho potom zkonzumoval s kamarády. Nikdy jsem \\\"nefrčel\\\" několik dní v kuse, vždycky pouze jednorázově přes noc.
V poslední době se mi ale stává, že cítím občasný tlak (nikdy ne moc silný a nikdy ne moc dlouho) na hrudi, také tak nějak vnímám, že tam to srdce opravdu je a občas mne pobolívají záda. Celkem pravidelně posiluji a věnuji se kondičnímu boxu. Dost možná je to jenom moje paranoia, ale stejně bych Vás rád požádal o radu, zda to může být způsobeno drogami, případně jakým způsobem a na jakého lékaře se diskrétně obrátit a nechat se vyšetřit.
Nechci, aby to bylo pochopeno tak, že v případě, kdy budu v pořádku, se budu dál bezstarostně \\\"sjíždět\\\". Jsem připraven s drogami jednou provždy skoncovat a s abstinací už jsem začal.
Předem moc děkuji za Vaši odpověď a vážím si toho, že tu jsou lidé, kteří nám hlupákům pomáhají z vlastní vůle.

Odpověděl: Amrit Sen
Honzo, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry a velmi rád bych Vás jakkoli podpořil v rozhodnutí svojí situaci řešit. Podle toho, co píšete mám za to, že možná v posledním čase, kdy máte ještě možnost dát se dopořádku bez krkolomných eskapád. Správně jste přečetl jasné varovné signály ať už je vysílá Vaše tělo, nebo psychika. Čím konkrétně jsou Vaše současné potíže způsobeny Vám nepovím, relevantní odpověď Vám může dát pouze lékař, který Vás vyšetří. Je na Vás, jestli se mu svěříte se všemi okolnostmi, ale pokud si z pochopitelných důvodů necháte pro sebe Vaše užívání drog, zkomplikujete mu přesné a časné stanovení diagnózy. Doporučuji Vám vyhledat odbornou podporu a pomoc některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem dosahu. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nemusíte se stydět, pracovníci služby ocení, že jste je kontaktoval z vlastního rozhodnutí, získáte zasloužený respekt. Může jít o poradnu, kontaktní centrum, případně další typy služeb. Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, aby na Vás pracovníci měli dostatek potřebného času. Navštívit zařízení ale můžete stejně tak rovnou v jeho provozních hodinách. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky jak situaci řešit, účinněji udržet dlouhodobou abstinenci a redukoval případné, zejména duševní útrapy. Také Vám poradí, jak jednat se zdravotníky, případně Vám mohou doporučit lékaře, kterému byste mohl důvěřovat v případě, že byste měl k tomu svému nedůvěru, nebo nějaký blok. Upozorní Vás na chyby, kterých byste se měl vyvarovat, abyste si nezpůsoboval zbytečné komplikace a minimalizoval rizika. Napíšete li ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, případně ve kterém regionu se pohybujete, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme najít. Jak jej můžete vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice
Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky některé z pražských služeb zařízení Sananim, které provozuje i tuto internetovou poradnu: http://www.sananim.cz/
Nejlépe Kontaktní centrum (KC): http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html,
případně Denní stacionář (DS): http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html,
nebo Specializované ambulantní služby CADAS:
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Seberte kuráž a jednejte. Fandím Vám, nemáte co ztratit.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám naše odpověď k něčemu byla.
Držím všechny palce!
Amrit Sen.