marihuana,alkohol-hloupnutí
lusy
Dobrý den,
v průběhu asi půl roku jsem měla už několikrát marihuanu(cca tak 15x..vzdycky tak asi 2x(někdy 3x) do měsíce) a taky jsem byla dostkrát opilá...je mi teprve 14 let, vím že je to dost málo..ale už jsem se rozhodla,že s tím přestanu(včera jsem naposledy kouřila marihuanu), jenomže se cítím taková přihlouplá,často dlouho přemýšlím,co jsem měla třeba včera na oběd atd..občas se cítím trochu \"vygumovaná\" a dneska mám strašně špatnou náladu...je tedy možné,že jsem z toho \"zhloupěla\" a když s tím přestanu,bude to opět vpořádku? Děkuji.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
alkohol při dlouhodobém užívání dokáže u jedince způsobovat „hloupnutí." Každodenní konzumací velkých množství této drogy si člověk dokonce může uhnat mimo jiné i alkoholovou demenci. Tohoto onemocnění se ale bát nemusíte. Musela byste alkoholu holdovat mnohem delší dobu pravidelně a ve velkých dávkách.
Marihuana má také negativní dopady na jejího uživatele. Pravidelní konzumenti této drogy mají potíže například se soustředěností, krátkodobou pamětí, častý je u konzumentů marihuany přítomen tzv. amotivační syndrom. Jinými slovy to znamená, že člověku se v podstatě nechce dělat nic moc jiného než hulit. Ostatní předešlé zájmy jdou stranou. Některé výzkumy poukazují na to, že pravidelné kouření marihuany u lidí, kteří jsou mladší než 18 let může způsobit i trvalé snížení IQ. Myslím si ale, že ve Vašem případě je ještě předčasné mluvit o dopadech takového rozměru.
Konzumace alkoholu a marihuany Vám určitě neprospívá. Zkuste si dát nějaký čas bez užití drog. Dost pravděpodobně pak pocítíte, že se Vaše kognitivní funkce lepší.
Zatím se mějte dobře a kdybyste se potřebovala na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan