Dcera užívá pervitin.
Katerina
Dobrý den,je způsob jak dceru donutit k abstinenci,léčbě,řešení problému?Užívá jeden pokoj,kde žije v nepořádku a neřeší to,vztahy s rodiči s bratrem i s širší rodinou jsou velmi špatné,je bez práce-ani práci nehledá.Je bez příjmu ani od nás žádné peníze nemá.Nekomunikuje, nesvěřuje se,pozoruji jak se ztrácí před očima a my rodiče s tím neumíme nic udělat.Promlouvání nepomáhá a zvrtne se v křik a agresi,je správná úvaha,že ji odmítneme bydlení a necháme svému osudu-ač vyhrožuje ,že se zabije,pokud ji vyhodíme?Jsme bezradní,nešťastní ,prosím o radu. K.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že jste ze situace velmi rozčarovaní a pociťujete bezmocnost. Také si umím představit, že máte plno dalších otázek, na které hledáte odpovědi... Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, ale je nezbytná dostatečná míra motivace a spolupráce osoby, které se problém týká. Dle toho co jste uvedla, to spíše vypadá, že dcera v tuto chvíli motivována k nějaké pozitivní změně prozatím není. Jistě by bylo rozumné, abyste byli v kontaktu s odbornou pomocí a měli tak možnost jednotlivé a další kroky konzultovat. Níže uvádím kontakt na naši specializovanou poradnu pro rodinné příslušníky, se kterou můžete úzce spolupracovat. Můžete zde v osobním kontaktu více a konkrétně probrat Vaši situaci celkově, doplnit si informace, poradit se jak vhodně s dcerou komunikovat a tím ji třeba i lépe motivovat, jaká doma nastavit pravidla apod. Také je to určitý druh podpory, což si takto nesnadném období jistě zasloužíte.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete si zatím prostudovat tyto základní obecné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy (v její zadní části). Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (pondělí až pátek v čase od 9.00h do 19.00h).
Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně. Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Pokud by Vám něco nebylo jasné nebo jste měla další doplňující dotazy, klidně pište. Zatím se mějte hezky, držím palce, aby se vše začalo ubírat lepší směrem.
S pozdravem MK