je partner závislý?
fanynka
dobrý den,zajímalo by mě,jestli je můj partner drogově závislý.v poslední době je hyperaktivní,hýří dobrou náladou,moc nespí,a je strašně na sladké...občas má jakýsi útlum,že se mnou nekomunikuje,a někdy,tedy většinou je nabušený energií...když se ho zeptám,tvrdí,že nic nebere,ale má pochybné kamarády...o jakou drogu by se mohlo jednat?a jaký vliv to má na mě,když s ním spím,nemůže se tak droga dostat i do mě?mám strach,ale kdybych zjistila,že drogy ber,ukončila bych náš vztah.finančně na tom není moc dobře,takže se nemůže jednat o drahou drogu,...poradíte,prosím?

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Bohužel, není možné odpovídat jinak, než touto cestou. Doufám, že se i takto k Vám odpověď dostane.
Chápu, že Vás poněkud nestandardní chování partnera může zneklidňovat, a chcete vědět, co se za tím může skrývat. Vašeho partnera neznám, tak bych nerada dělala unáhlené soudy. Důležité je určitě to, zda byl vždy rychlejší, energičtější nebo zda se jedná o výraznější změny v projevech chování. Jestli je tato změna opravdu výrazná, mohlo by se jednat o užívání návykových látek, ovšem takto na dálku opravdu nelze stanovit nějakou diagnózu..
Podle toho, jak danou situaci popisujete, tak by se mohlo jednat o pervitin nebo nějakou jinou stimulační drogu.
Nemusíte se bát, že by se pomocí sexu dostala droga do Vašeho těla. Rozhodně bych se však při sexu doporučovala chránit, čímž myslím používat kondom, protože jedině tak si můžete být jistá, že nedojde k žádnému ze sexuálně přenosných onemocnění.
Pokud se partner pohybuje mezi uživateli, pokud užívá injekčně, hrozí například ve zvýšené míře nakažení hepatitidou typu C. Ostatně, bez ohledu na to, zda partner bere nebo nebere pervitin, chránit se je dobré vždy.
Doufám, že se situace bude lepšit, případně, že se co nejdříve dovíte pravdu.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková