stihoman
skrehulka
Dobrý den,již měsíc a půl se u přítele neustále opakuje chorobné podezřívání,že ho někdo sleduje a jsme do toho zapojeni celá rodina,něco na něj mámá vymyšleno,prvně jsem tomu nepřikládala důraz až se to stupńovalo,slyší hlasy večer i domu atd...Samozřejmě mě napadly drogy a později se přiznal,že si párkrát šňupnul pervitin.Jsem celá vystrašená,jak by to mohlo pokračovat dál.Promluvili jsme si,chce s tím přestat sám,bylo to krátkodobě,vykonával těžkou fyzickou práci.Nevím,jak pomoct,máme děti,věřím,že chce přestat,ale co následky?Kam se jít poradit???Jsem zoufalá,co dělat?Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete. To co ve svém dotaze popisujete, je u konzumentů pervitinu celkem běžný průvodní jev (vztahovačnost, paranoidní stavy, hlasy, podezíravost atd.). S ohledem na to, že partner je taktéž otec, bylo by na místě tuto situaci začít řešit. To, že jste se rozhodla dojít se osobně poradit, je rozumné. Než se na první konzultaci objednáte, můžete si zatím prostudovat tyto základní obecné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Netuším, kde žijete. Pokud je Vám dostupná Praha, doporučuji obrátit se na specializovanou poradnu pro rodinné příslušníky a tam se o všem více a konkrétněji poradit. Kontakt níže. Pokud žijete někde jinde, napište znovu a uveďte prosím, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. Pokusíme se Vám vyhledat jiné zařízení, kde byste se mohla poradit jak vhodně postupovat dál. Tyto poradenské služby se dají průběžně, nezávisle a bezplatně využívat i bez ohledu na to, zda je partner v tuto chvíli dostatečně motivovaný sám navštívit nějaké zařízení nebo ne. Služeb můžete využívat Vy sama a průběžně tím získávat nezbytnou podporu a možnost konzultovat další kroky...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně. Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Pokud by Vám něco nebylo jasné nebo jste měla další doplňující dotazy, klidně pište. Zatím se mějte hezky, přeji oběma dostatek sil!
S  pozdravem MK