Prosba
Jana Nezhybova
Dobrý den,
Chtěla bych se prosím vás zeptat
Kouřím cigarety už asi 1 rok
Našla jsem si novou práci pracuji jako barmanka
ale vadí mi když si zapalím cigaretu dokouřím cigaretu že po 30 minutách mě to nutí jít na záchod
Chápete že se nemuzu lisit abych prestala kourit spolupracovnice co s nima pracuju jsou vsechny kuračky a zacali se ptát a zajimat kam porad litám jak je mozne ze u nekoho kdo kouri cigarety ho na zachod neprozene a me to porad prohani neni lepsi zmenit znacku cigaret prosim poradte s pranim pekneho dne Jana Nezhybová Praha

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Myslím, že už jsme si v rámci této poradny spolu dopisovaly. Vidím, že jste změnila zaměstnání, nicméně situace s obtížným zařazením se do kolektivu a s kouřením cigaret pod tlakem ze strany okolí, se nezměnila.
To, jak působí nikotin na střevní peristaltiku (že tedy problém s nucením jít na záchod souvisí s užitím nikotinu), už jsem Vám psala. Na někoho to má zřejmě větší vliv, jako je to u Vás, na někoho menší. Odkazovala jsem Vás s dalšími dotazy na kolegy z poraden specializovaných přímo na závislost na nikotinu, kouření.
Nicméně ta část dotazu týkající se kouření možná není tak důležitá jako to, že se tím, že kouříte, snažíte neodlišovat od okolí, zavděčit a vyrovnat se kolegyním, které kouří. To jste opakovaně popisovala i v předchozích dotazech. Napadá mě, zda by nebylo lepší se zabývat tím, co Vás nutí kouřit - není to závislost na nikotinu, ale snaha přizpůsobit se okolí. Z dotazů, které opakovaně pokládáte, mi přijde, že se cítíte hodně nejistá, až úzkostná, nejspíš Vám není po psychické stránce úplně dobře. Napadá mě, jestli by nebylo na místě si o tom s někým z odborníků promluvit. A nemyslím ted odborníka na problematiku kouření tabáku, protože se mi to jeví jako podružný problém, ale psychologa, psychoterapeuta, který by Vám mohl pomoci se zorientovat v tom, co prožíváte a společně s Vámi heldat cesty k tomu, aby se Vám ulevilo. A neměla potřebu se vyrovnávat kolegyním tím, že začnete kouřit, protože ony taky kouří.
Pokud mi napíšete, odkud jste a kolik je Vám let, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na něž byste se mohla obrátit.