Drogy v pití
S
Dobrý deň,chcel by som sa spýtať , či je možné,aby človek vypil nápoj s drogou ( netuším o aký druh by sa malo jednať )a správal sa nasledovne : upadal do bezvedomia,nemohol hovoriť,otvoriť oči,nevoľnosť,krvavá škvrna v oku,spomalené dýchanie,výpadok pamäte. Druhý prípad, prehnaná agresivita,človek si myslí, že je najsilnejší a nikto sa mu v tom okamihu nevyrovná,neprítomný pohľad,výpadok pamäte.Ďakujem!

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
predpokladám, že píšete o dvoch samostatných prípadoch. Do nápoja sa dá ukryť množstvo drog - ak teda budeme vychádzať z predpokladu, že sa tak skutočne stalo a verzia s nasypaním drogy do pitia je pravdivá. V prvom prípade sa môže jednať o v podstate o akúkoľvek drogu, rozpustnú vo vode s hypnotickým, alebo utlmujúcim účinkom. Ako najdostupnejší variant sa ponúkajú rôzne druhy tabliet, ktoré sú určené na liečbu problémov so spaním. Skonzumovanie väčšieho množstva takýchto tabliet by mohlo vyvolať podobné príznaky ako popisujete (teda okrem škvrny v oku - tomu úplne nerozumiem).
V druhom prípade, by mohlo ísť o niektorý z dostupných stimulantov. V našich podmienkach je najbežnejší pervitín, kokaín, prípadne niektoré z nových syntetických drog v kombinácii napríklad s alkoholom. Jedná sa ale len o môj odhad, takže to prosím berte s rezervou. Na každého pôsobia drogy trochu inak, takže určiť presne užitú drogu z Vášho popisu úplne nejde.
Nepíšete z akého dôvodu sa na to pýtate ani. Ak by ste sa potreboval ešte na niečo ďalšie opýtať, tak budeme radi, keď znovu napíšete.
Zatiaľ sa majte dobre.
Miroslav Giljan