pervitinová euforie?
karin
Dobrý den,je možné,že po půl ročním užívání pervitinu(šňupáním)se pouze jednou jedinkrát dostavil ten kýžený libý pocit volnosti,lehkosti,euforie? Intenzita braní dvakrát až třikrát týdně,pravdou je,že malé dávky(za cca 100,-Kč). Vždy stejný scénář: nájezd,zvýšená aktivita,nárůst fyzické teploty,po užití takto malé dávky i dvoudenní nespavost,nechuť k jídlu,...V podstatě droga plní účel stimulační v plném rozsahu,nicméně,kde je to \\\"něco navíc\\\"? Stejnou službu by mi zřejmě zařídilo i velmi silné kafe třikrát denně,jestli mi rozumíte...Děkuji za odpověď
Karin

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den, Karin,
děkujeme za dotaz a důvěru, s kterou se na nás obracíte. Musím říct, že Váš dotaz je velmi zajímavý.
Je fajn, že se Vám daří abstinovat, věřím, že to určitě nebylo lehké. Ne každému se to podaří, tak gratuluji, doufám, že se Vám bude dařit také v budoucnosti. Vzheldem k Vaší abstinenci mi přijde také zajímavé, že se takto k tomuto tématu vracíte, že je pro Vás (a čím?) tato otázka stále aktuální.
Na základě zkušeností s klienty s podobnou drogovou anamnézou mohu potvrdit, že mnozí z nich pervitin užívali zejména pro jeho stimulační efekt, což také popisujete. Je dobré mít na paměti, že stimulační dorgy obecně působí na každého velmi různě. Setkala jsem se také s případy, kdy byl pervitin klienty užíván na uklidnění  a ne pro tlumivý efekt - čili i takovéto účinky lze u výrazně stimulační drogy zaznamenat. Co se týče prožívání, tak v této oblasti jsou účinky ještě specifičtější a mohou se člověk od člověka lišit ještě výrazněji.
Euforie se často tedy dostavit nemusí. U některých lidí se dostavuje až při velmi vysokých dávkách a při rizikové aplikaci - což už se však pohybujeme v oblasti možného výrazného poškození zdraví. U některých lidí však pocit výrazně euforizační nenastane ani při enormních dávkách injekční aplikací. Evidentně u Vás pervitin takto nefunguje, hledat by to byla možná marnost...
Je fajn, že jste vždy užívala opatrněji a více jste si takto neublížila, myslím, že by ta chvilka euforie za to nestála.
Doufám, že se Vám bude i nadále daiřt abstinovat, hlavně tedy, abyste v abstinenci byla spokojená obecně.
Pokud budete chtít, můžete se na nás obrátit také kdykoliv v budoucnu.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková