rizeni
ladis
Dobrý den , mám velmi duležitou otazku,a to že si občas zakourim cigaretu travy ,problém je v tom že dojíždim do zaměstnaní a bojím se o řidičský prukaz, chtěl jsem se zeptat kdy si teda mohu zakourit naposled , abych mohl v klidnem stavu ridit, aniž bych nalizal. děkuji za odbornou pomoct a odpověd.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
Testy, které využívá Policie ČR u silničních kontrol jsou jenom orientační, nejčastěji z moče. Orientační znamená, že dokážou u testovaného jenom potvrdit, nebo vyvrátit, zda někdy v minulosti marihuanu užil, ale nedokážou již zjistit, zda je aktuálně pod vlivem. V praxi to znamená, že pokud si například v pátek dáte jointa, a v neděli Vás otestuje policie, tak budete mít velice pravděpodobně orientační test pozitivní. V případě pozitivity testu je potřebné trvat na laboratorním rozboru krve. Tento postup je běžně využíván, takže by policisté s tím neměli mít problém. V případě, že Vám vyjde rozbor krve jako negativní, tak Vám nehrozí žádný postih. V opačném případě budete posuzován, jako kdybyste řídil pod vlivem návykové látky. Nepříjemné na tom ale je, že pokud Vám orientační test vyjde pozitivní a pak následně se z laboratorního rozboru krve zjistí, že jste pod vlivem nebyl, tak do doby než budou známé výsledky Vám bude odebrán ŘP.
Lepší je samozřejmě nemít pozitivní ani orientační test u silniční kontroly. Orientační testy ze slin nebo z potu jsou schopné zachytit marihuanu cca 14 dní po užití. U nárazového/jednorázového užití je to přibližně do týdne. Pokud tato varianta není pro Vás přijatelná, tak si dávejte pauzu od posledního užití marihuany a následného řízení alespoň 24 hodin. Tato doba by měla být dostatečná k tomu, abyste po laboratorním rozboru krve nebyl posuzován jako aktuálně intoxikován.
Posílám Vám ještě odkaz na článek který se zaobírá touto problematikou: http://poradna.asociace.org/pravni-informace/rizeni-pod-vlivem/
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan