marihuana
marie
dobrý den,
přes dvacet let jsem kouřila s krátkými přestávkami denně několik jointů. před asi šesti týdny jsem přestala kouřit jak marihuanu tak cigarety. od té doby nemohu spát, podléhám sociálním fobiím a mám tendenci nahrazovat opojení alkoholem. za jak dlouho mám naději, zda vůbec, že to přejde?
děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
skoncovat s hulením po takové době - to by mě opravdu zajímalo, co vás k tomu přimělo; a vůbec smekám, že jste se do něčeho takového pustila. Držím palce, abyste to vydržela!
Nicméně po dvaceti letech tak intenzivního užívání jaké popisujete ještě nejspíš nějakou dobu potrvá, než se problémů zbavíte. Počítala bych s tím, že půjde spíše o měsíce, než týdny.
Píšete, že máte tendenci opojení nahrazovat alkoholem, k tomu problémy se spánkem a sociální fobie. O okolnostech, ve kterých se nacházíte, toho vím málo, stejně tak o vás, přesto bych vám na základě těch pár informací doporučila vyhledat odbornou pomoc.
THC se za dvacet let užívání stalo nedílnou součástí nejen vašeho každodenního života, ale i vašeho metabolismu, tělo ho ze sebe bude pravděpodobně ještě několik týdnů až měsíců vylučovat a tak to pro vás může být velmi náročné psychicky i fyzicky. Pomoc by vám v tomto směru měl zajistit psychiatr-adiktolog (ideálně) - jednak by vám díky vhodně zvolené kombinaci medikace, bylinných čajů, vitamínových preparátů a psychoterapie pomohl zvládnout první měsíce abstinence, druhak by s vámi mohl řešit případné psychické či jiné problémy, které se mohou po vysazení objevit (např. zmiňované sociální fobie a problémy se spánkem).
Co vy na to? Víte, kde takovou pomoc hledat?
Když napíšete, která větší města jsou vám dobře dostupná, mohla bych se vám pokusit někoho vhodného doporučit.
Jinak mám pro vás pár tipů, co by mohlo pomoci:
- něco málo najdete zde
- alkoholu je lepší se vyhnout (a to jednak kvůli riziku závislosti, druhak kvůli kvalitě spánku)
- stejně tak se během odpoledne a večera vyhněte kávě, zelenému a černému čaji a energydrinkům, místo toho popíjejte odpoledne meduňkový čaj
- zkuste se přes den fyzicky unavit a pobývat na čerstvém vzduchu
- pokuste se dělat věci pravidelně, zaběhnout si nový pevný denní režim
- doporučit také mohu užívání Magne B6
Dejte vědět, jak jste se rozmyslela, ohledně té odborné pomoci. Jinak se mějte pokud možno pěkně a ať vám ta abstinence vydrží!
S pozdravem,
Gabriela M.