prosím o radu
kisina
dobrý den, jen by mě prosím zajímalo čím je možné že na mě pervitin na mě někdy působí a někdy ne? neberu často, třeba tak jednou nebo dvakrát do měsíce na nějaké akci... dříve to na mě nepůsobilo opravdu vůbec, žádné stavy, chuť k jídlu i spánku... tento víkend mi to poprvé v životě způsobilo tzv. \"sjetý\" stav, upovídanost, aktivita, tlak v zadní části hlavy, nespavost atd., a také naposled. ale zase je pravda že jsem si dala lajn asi 6 za necelé 3 hodiny. (normálně si dám třeba tak 2 a nic). A teď už to na mě opět nepůsobí, vůbec mě nenapadá čím to může být tak prosím jestli vás něco nenapadá... Není třeba možné že mám nějak zablokovanou nosní přepážku nebo tak? normálně to v tom nose pálí a všechno, ale prostě mi po tom vůbec nic není... děkuji moc předem za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den i vám a díky za dotaz a důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
V souvislosti s tím, co píšete, mě napadá:
Nebylo by lepší, jestli vám pervitin nefunguje, s těmi experimenty skončit? Nejsem si jistá, jestli by mě bavilo cpát do sebe něco, z čeho nic nemám. Nemluvě o tom, že to ničí zdraví. Navíc to není zrovna nejlevnější a ještě je to na hranici zákona.
Minimálně vaší nosní přepážce by konec s takovými experimenty ulevil.
Píšu to trochu s nadsázkou, protože určitě víte, že užívání pervitinu není zdraví prospěšné - viz zde.
A teď k věci:
1. to, že vás přepážka pálí, s kvalitou drogy vůbec nesouvisí; pokud jde o pervitin sledovala bych spíš to, jestli jste aktivní, méně unavená, případně máte rozšířené zorničky - v případě, že ano, pak jste velmi pravděpodobně užila nějaký stimulant, nebo směs, která podobnou látku obsahuje; po užití si také můžete udělat orientační test z moči (koupíte ho v lékárně, stojí něco kolem 100,-)
2. není jisté, zda jste se pokaždé skutečně dostala k pervitinu, případně jaký byl při jednotlivých akcích obsah účinných látek v droze, kterou jste užila; pravděpodobně nešlo pokaždé o tutéž drogu se stejným složením a obsahem účinné látky (vzhledem k tomu, jak se u nás pervitin vyrábí a distribuuje, by mne nepřekvapilo, kdyby se při testech ukázalo, že možná ani nejde o pervitin, nebo že je velmi naředěný kde čím - třeba jedlou sodou nebo trochou nějakých prášků)
3. to, že máte osobně dojem, že na vás látka neúčinkuje, může být velmi zavádějící; jednak můžete být pod vlivem drogy, aniž byste si to příliš uvědomovala, druhak na vás může účinek pozorovat okolí, ptala jste se ostatních, jak vás vnímají?
4. hlavním účinkem pervitinu je stimulovat; řada dalších účinků může být ovlivněna okolnostmi jako je set a setting, vašim vlastním očekáváním, zkušenostmi apod. Pocit sjetosti může být tedy do značném míry ovlivněn tím, jak konkrétní akce probíhala (co užití předcházelo, kde, s kým a jak jste drogu užila, kolikrát a jaké množství jste subjektivně užila, co se dělo v průběhu intoxikace atd.).
Jenom jedno upozornění: pocit, že na vás droga neúčinkuje, může být klamný a ve výsledku velmi nebezpečný. Lidé v situaci, kdy mají pocit, že na ně droga nepůsobí, mají tendenci užít další dávku, zvýšit množství, případně drogy kombinovat (viz 6 lajn za 3 hodiny). To může vést k předávkování nebo jiným komplikacím!
Buďte na sebe tedy opatrná!
Pozor na předávkování! S další dávkou je vždy dobré počkat minimálně dvě hodiny.
Pozor na kombinování s jinými drogami, léky nebo alkoholem! Nikdy nevíte, co jste do sebe pod nálepkou "pervitin" skutečně dostala, natož jak to může reagovat s něčím dalším!
S pozdravem,
Gabriela M.