Nemoci
Manuela
Dobrý den. Poslední vztah trval 4 roky, z toho se poslední dva roky přítel nechoval ukázkově: začlo to užíváním pervitinu šňupáním, občasnýma návštěvama placených holek na privátech, ke konci začal s nitrožilním užíváním, stýkal se s pochybnýma lidma, nabízel zavyslým holkám drogy za sex. V tu dobu jsem s ním spala bez ochrany. Už je to rok, co se mu vyhýbám, vůbec se nestýkame. Bohužel, až teď, mě napadlo udělat si testy na přenosné choroby, nejen pohlavní. Na co vše by bylo vhodné se nechat testovat? Které testy provádí lékař a které gynekolog? Jak je to s testy na HIV? pokud jsem s ním poslední styk měla před rokem, za jak dlouho budou výsledky? Děkuji za odpoveď a za Váš čas.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a důvěru, se kterou se na nás obracíte. V prvé řadě bych chtěla ocenit, že jste se rozhodla k tomu na testy zajít. Věřím, že to není jednoduché, zvláště v situaci, kdy máte obavy. Mnoho lidí preferuje cestu utíkání před problémem, což však situaci neřeší, ba naopak.
Také gratuluji k abstinenci od návykových látek, to také není věc jednoduchá, je patrné, že jste na sobě hodně pracovala a ušla kus cesty.
Vzhledem k tomu, že nepociťujete žádné příznaky nákazy jakéhokoliv druhu, doporučila bych Vám se testovat na HIV a žloutenky.
¨
Právě tyto nemoci mohou probíhat bez výraznějších přáznaků. Obě tato onemocnění lze testovat na infekčním oddělení většiny nemocnic, dále také u praktického lékaře nebo ve specializovaných organizacích. Pokud jste z Prahy, co se týče HIV bych Vám mohla doporučit tuto organizaci, kde se lze testovat zdarma a přístup je zde velmi profesionální.
Odkaz zde: http://www.aids-pomoc.cz/kj_ds.htm
Co se týče doby, pokud jste s daným člověkem neměla kontakt přes rok, můžete se testovat ihned. Testovat se např. u HIV lze již po dvou měsících od rizikové situace.
Pokud máte nějaké jiné zdravotní problémy, nepodceňovala bych je a řešila je s lékařem - nemusí se vždy jednat o důsledek užívání návykových látek.
Přeji tedy hodně odvahy do realizace veškerých testů! Velmi doufám, že testy dopadnou dobře, že budete zdráva.
Pokud budetet chtít, můžete se na nás kdykoliv v budoucnu obrátit. Ráda o Vás zase uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková