Paní Vilma Šilarová
malá mey
Dobré ráno, Chtěla bych vám poděkovat za vaši odpověď. Dodala mi sílu jít dál a nevzdávat to. už je to dlouho co sem vám psala naposledy ale ted už sem fakt rozhodnutá že ze sebou a svým životem něco udělám. minulost nevrátim ale o to víc si budu hlídat svou budoucnost. posledně sem vydržela abstinovat po dobu 3 měsíců.. a když už to vypadalo dobře a najivně sem si myslela že už mě nic nezlomí tak najednou začali postupně vyplouvat na povrch ty špatnosti co sem dřív prováděla a začali mi chodit dopisy k soudu.. bohužel to byl další podmět kterej mě hodil zase zpátky na dno .. ted bych měla mít už všechno v cajku a už by na mě nikde nemělo nic čekat.. ale každej den když vylezu ven z domova narážim na každým rohu na svou minulost. a přišla sem na to že se sama před sebou nikdy a nikde neschovám.. bohužel za chyby se platí.. naštěstí sem dostala jen na 3 roky podmínku.. a chci prostě začít znova.. za touto Érou plnou drog a kriminality chci udělat tlustou čáru, a začít žít normální život jako normální člověk. s tím přítelem sem se už dávno rozešla, a s těmi \'\' lidmi co sem je měla za kamarády \'\' jestli je ještě takhle vlastně můžu nazvat.. sem přetrhala veškerý komunikace a pouta.. přišla sem na to že sou pro mě jen jako zbytečné závaží, paraziti který se na mě přiživovali a falešně si hrály na dobrý kamarády... a přitom to byla všechno jedna velká LEŽ ! zůstala mi vlastně jen mamka která o tom věděla už od začátku když sem začala s fetem.. a ranec šíleně moc jí obdivuju v tom že stejně i po těch 1000 probrečených nocí kvůli mě, tolik starostí, problémů a hrozně moc vrásek co sem jí přidělávala a jak sem se hnusně k ní chovala... Mrzí mě to moc a je mi líto toho že sem na to přišla až ted.. Tak ani jednou po těch 5 skoro 6-ti letech co sem frčela se ke mě neotočila zády a vždy tu byla pro mě! :) a ještě nesmím zapomenout na mojí jedinou ( která nikdy žádný drogy nebrala a chce pomoct mě vrátit do normálního života ) kamarádku která se na mě nikdy nevykašlala a i když věděla o tom co dělám tak stejně se mi stále snažila pomoct a vídali sme se každej pátek odpoledne kdy sme si někam sedli a povídali si ovšem otevřeně. :) Přemýšlela sem o tom a chtěla bych navštívit nějaký to centrum nebo co to přesně je. a dostat se pryč s tý temnoty... Ještě jednou vám moc děkuju jste zlatáá ..!! já sem z Benešova a o K-Centrum vím a hned v pondělí ráno mám v práci volno tak tam zajdu se podívat a získat nějaký informace a pak se uvidí dál..
jo a ještě sem se chtěla zeptat.. Vy jste mi v minulém dotazu odpověděla \'\'// Fascinace, s jakou popisujete \"rýsovaní ohromných lajn\" svědčí jen o tom, že vztah k drogám opravdu srovnaný nemáte. \'\' //
otázka zní : jak sama v sobě srovnám vztah k drogám, tak abych ten vztah měla srovnaný?? na to bych chtěla znát odpověd ..
A mám ještě jeden problém...
nebo spíš .. pořád mám pocit že udělám něco špatně...
já sem rozhodnutá s tím přestat a už se k tomu nevrátit, věřím si a vím že bez drog je to lepší a prostě to dokážu.. ! Ale jak je možný že na jednu stranu mám snahu z drogama přestat a cejtím v sobě hodně velkou jistotu... áále furt je tady u mě ještě ta druhá strana která furt jenom váhá a bojím se toho že to prostě nezvládnu.. a uplně jako kdyby ta špatná polovička co je ve mě věděla že přijde ten den kdy sama sebe zase zradím.. ted jak sem si to ještě po sobě přečetla sem nejspíš zjistila že ta léčba pro mě bude asi to nejlepší řešení.. a třeba mi ukážou jak na to..

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
moc děkuji za zpětnou vazbu a jsem ráda, že se Vám daří lépe a rozhodujete se udělat velký krok ke změně - nastoupit do léčby.
K Vaší otázce: "Srovnání si vztahu k drogám" nepřijde jen tak ze dne na den a neexistuje na to univerzální recept. Odpovědi se Vám budou rozkrývat během terapie, až se budete zabývat tématy, jak jste se dostala k drogám, co bylo spouštěčem jejich užívání, a co Vám následně dávaly. Když toto rozkryjete, což není rozhodně otázka pár dnů, ale spíše měsíců (nebojte, hrozně rychle to uteče :)), můžete spolu s terapeutem pracovat na tom, čím prázdné místo po drogách nahradit, kde jinde brát energii do života. Fascinace (nebo bažení po droze) bude postupně slábnout.
Rozpolcenost, kterou popisujete v posledním odstavci, je úplně normální. I pochybování, zda zvládnete to, co chcete. Takovéto rozpory cítíme úplně všichni v různých životních situacích, nejsme stroje, nefungujeme jen na nejvyšší výkon a v některých situacích prostě selháváme. Úkolem terapie je i to, abyste se s tím, že ne všechno jde v životě tak, jak byste si představovala, naučila vyrovnávat a selhání nepovažovala za fatální, ale co nejúčinněji je řešila.
Věřím, že léčbu zvládnete, návštěva Kontaktního centra je pro začátek dobrá volba. Mějte se co nejlépe a budu ráda, když napíšete, jak se Vám daří.
Vilma Š.