Thc
Martin
Dobrý den.Užíval jsem marihuanu více jak 3 roky každý den(ne celý den,ale jen večer).Měl jsem pozitivní test u policejní kontroly po 16h. po požití.Víc jak 3 měsíce nekouřím a mám stále pozitivní testy z moči.Neměl jsem sebemenší problém přestat a už mě to nijak neláká.Chtěl bych se zeptat jak dlouho cca budu mít ještě pozitivní testy a jak je možné,že to moje tělo ještě neodbouralo.Testy na ledviny a játra mám v normálu.Zdravotní problémy nemám.Děkuji za odpověď z pozdravem Martin.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den.
děkujeme za dotaz. Detekovatelnost THC z moči opravdu závisí na tom, jak intenzivní bylo předchozí užívání a stejně tak na "těle" každého z nás.
Obecně se udává, že THC lze při intenzivním kouření z moči detekovat cca okolo jednoho měsíce, ovšem ve výjimečných případech také déle. Musím však říct, že pokud už zcela abstinujete tři měsíce, řekla bych, že za "normálních" okolností by testy již měly být negativní.
Lze tedy usuzovat, že jste buď onen výjimečný případ, u kterého odbourání THC z těla trvá extrémně dlouho nebo Vám testy ohlašují falešnou pozitivitu - to se také může stát. V tomto případě se doporučuje test pro jistotu opakovat, ale z Vašeho dotazu se mi zdá, že jste se pravděpodobně testoval více než jednou, takže ve falešné pozitivitě problém asi nebude.
Asi nejzásadnější tedy je, zda Vám pozitivní výsledek testu nějak komplikuje život? Pokud ano, lze testovat také z krve. Z krve je možné detekovat THC cca 14 dní od posledního užití, i v případě předchozího intenzivního užívání. Taktéž lze z krve získat informace, zda je testovaný aktuálně pod vlivem THC či ne.
Ptáte se, jak rychle by měl být výsledek testu negativní - tak podle našeho soudu by měl být již nyní, pokud není nyní, doufám, že co nevidět bude...
Každopádně gratuluji k abstinenci, píšete, že Vám abstiennce nedělala žádný problém, ale i tak to považuji za úspěch, po třech letech pravidelného kouření se to ne každému takto lehce podaří - klobouk dolů.
Doufám, že test bude co nevidět negativní. Pokud chcete, můžete se na nás kdykoliv znovu pbrátit.
Přeji pěkný zbytek dne.
S pozdravem,
Tereza M.