Neznáma droga ?
markus
Dobrý deň,zaujíma ma o akú drogu ide. Bol som na pláži na diskotékach, drogu som kúpil v stánku, bola to biela kryštalická, po požití prišiel nástup asi po 15 minútach. Ďalej zvýšená energia, nutkanie sa stále hýbať. Drogu som užil v opilosti takže asi okamžité vytriezvenie, zlepšenie motoriky a artikulácie, zaťaté zuby. Nutkanie s každým konverzovať a pocit že všetci sú tam so mnou a majú ma radi. Tak to vyzeralo na kokain alebo extázu, ale extáza to určite nebola. Ale píšem kvoli nepriaznivým učinkom tejto drogy. Hned po nástupe neskutočný pocit smadu, za 4 necelé hodiny som vypil asi 5 litrov vody a stále neukojiteľný pocit smadu, pritom som vôbec nemal nutkanie na močenie(až po 7 hodinách). Po asi 5 hodinách som pocítil ústup, neviem či to bolo zapríčinené odchodom zo spoločnosti ludí, alebo ústupom účinku drogy, ale v momente som upadol do strašnej depresie a paranoje, všetko mi vadilo, aj že je chodník sivej farby, citíl som sa ako najsmutnejší človek na planéte a myslel som že ma stále niekto sleduje. Dali sme si to viacerí a všetci mali rovnaký priebeh. Nie som dlhodobým ani rekreačným uživatelom drog, okrem alkoholu príležitostne.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Chápu, že Vás zajímá, o jakou návykovou látku se jednalo.
Vzhledem k tomu, jak účinky popisujete se jednalo o nějakou ze stimulačních drog. Těch je ovšem celé spektrum. Mohlo se jednat o kokain, který také zmiňujete, ale také o nějakou z tzv. nových syntetických drog, kterých je nepřeberné množství - každým dnem na seznam přibývají další a další látky, které jako nové syntetické drogy označujeme.
Více se dovíte např. na tomto odkaze:
http://www.prevcentrum.cz/Nove-Synteticke-Drogy
Tyto látky jsou právě záludné zejména kvůli svým ne zcela předvídatelným účinkům a to nejenom v oblasti duševního, ale také fyzického zdraví.
Je tedy fajn, že celá záležitost dopadla poměrně dobře - chápu, že se zajisté jednalo o stav nepříjemný, ale jsem ráda, že nezanechal, kromě zlé zkušenosti, žádné negativní dopady.
Z toho důvodu je konzumace neznámých návykových látek nebezpečná - u nových syntetických drog si opravdu nemůžete být jist obsahem, ani jejich účinkem. Kombinace s alkoholem riziko vždy potencuje.
Doufám, že se tyto nepříjemné zážitky již nebudou opakovat.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
Přeji pěkný zbytek dne. S pozdravem,
Tereza M.