detoxikace
gejitka
dobry den,chci se zeptat na detox jater od pervitinu.ataky se chci zeptat jak dlouho se to drzi v moci a v krvi a na jatrech?..kamaradka ma jit 1.10 na testy na pervitin a marihuanu a na jaterni testy.uzila naposled 25.7.2014 pervitin........a marihuanu 30.7.2014..... dekuji za odpoved gejitka........

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je fajn, že se takto zajímáte o zdraví své kamarádky. Ptáte se obecně na to, jak dlouho v těle doznívá užívání pervitinu.
Co se týče jater, je situace velmi odlišná u každého člověka a velmi záleží na vrozených dispozicích, na tom, v jakém stavu byla játra před začátkem užívání. Velmi také záleží na tom, jak dlouho daný člověk návykové látky užíval a jak intenzivně.
Obecně lze ale konstatovat, že to, čím byla játra poškozena lékař na základě běžných testů neodhalí. Obecně lze také říct, že jaterní tkáň se regeneruje pouze velmi pozvolna, pomalu. Pokud tedy k poškození jater dojde, může být toto poškození také nevratné.
Co se týče délky setrvání pervitinu v moči, krvi. Detekce z moči je možná  3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne - detekce z krve je možná 1 - 3 dny. Závisí opět nejenom na intenzitě předchozího braní, ale opět do jisté míry i na matabolismu daného člověka. Orientačně však můžete počítat s daným rozpětím.
Uvádíte, že kamarádka užila naposledy jak pervitin, tak marihuanu, před cca dvěma měsíci, tak předpokládám, že se z nějakého důvodu rozhodla od drog abstinovat, což oceňuji.
Pokud by ovšem bylo potřeba, můžete se na nás samozřejmě obrátit také kdykoliv v budoucnu.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková