Prosím o radu
2004martin
Dobrý den mam tento problém asi pul roku jsem byl na ulici tak jsem odjel ke kamarádovi a asi po 2dnech jsem zjistil že obchoduje a vaří drogy, snažil jse my predavkovat drogami, dávali my je do kavy když se my udělalo spatne tak my odvezli na pole a od tam tut jsem vyhledal Pomoc a skončil jsem v nemocnici a tam my řekli že jsem měl v tele drogy ja je nikdy nebral ani neberu, a hlídali my když my propustili musel jsem jed snima knim domu kde se my po týdnu podařilo u tect mam strach to nahlasit a bojim se ze my najdou proti že jsem byl svědkem když vařili pervitin mam strach a skovavam se do konce my sebrali peníze ktere beru od úřadu prace nevim co dělat prosim poradte my. Děkuji moc

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a důvěru, s kterou se na nás obracíte. Chápu, že to, co se kolem Vás dělo v poslední době Vám na klidu nepřidalo.
Zkusila bych se situaci vyhodnotit na základě toho, jak je to nyní. Rozhodně bych v prvé řadě doporučovala přestat se setkávat s lidmi, u kterých máte pocit, že Vás takto ohrožují. Věřím, že pokud s nimi přerušíte kontak, situace se postupně, pozvolna bude uklidňovat.
Píšete, že máte strach, že jste byl svědkem vaření pervitinu. Věřte, že svědků vaření pervitinu bylo zajisté nespočet - většinou tomu tak bývá - o vaření vědí zákazníci, lidé, od kterých si kupují materiál na výrobu pervitinu atd. Na základě toho bych se tedy tak nebála, protože jste určitě jeden z mnoha svědků výroby drog. Věřím tomu, že pokud jim "sejdete z očí" nebudou mít důvod Vás kvůli danému svědectví nijak vyhledávat.
V případě, že by Vás daní lidé kontaktovali, případně se Vás zkusili jakkoliv znovu ohrozit, doporučuji obrátit se na policii. Doufám, že to nebude nutné.
Případně se můžete obrátit na bezplatnou právní poradnu, kde se zabývají právními otázkami souvisejícími s drogami (kontakt najdete na http://poradna.asociace.org/).
Doufám tedy, že se situace bude postupně uklidňovat a vyvíjet pozitivním směrem.
Přeji pokud možno klidný zbytek dne.
S pozdravem,
Tereza M.