Jak pomoci partnerovi
Lucias
Dobrý den,
existuje nějaký poradce, který by mě jako přítelkyni člověka závislého na konopí dokázal poradit, jak k takovému člověku přistupovat? nějaká poradna pro rodinné příslušníky apod. Jsem ze středních Čech, okr. Nymburk.Vím že takový člověk musí chtít přestat především sám, ale myslím že velice důležité také je,jak se chová a jaký postoj zaujímá jeho okolí. Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je poznat, že Vám na partnerovi záleží a chcete mu pomoci.
Myslím, že vyhledání poradny, kdy by Vás mohli celou situací provázet a celkově Vás podpořit, je velmi dobrý nápad.
V okolí Vašeho města Vám mohu doporučit toto pracoviště:
http://www.os-semiramis.cz/kontaktni-centrum-nymburk/poslani-centra/
Na základě zkušenosti však mohu konstatovat, že poměrně dost klientů z Vašeho města dojíždí za poradenstvím do Prahy. Otázkou však je, nakolik jste časově flexibilní a nakolik je pro Vás Praha dostupná. V Praze Vám mohu doporučit tato poradenská centra:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
http://www.prevcentrum.cz/Ambulantni-lecba
Vždy doporučuji nejprve zařízení kontaktovat telefonicky a vyptat se na podmínky spolupráce apod.
Obecně mohu pouze orientačně zatím doporučit zkusit nastavit jasné podmínky, za kterých jste ochotna ve vztahu setrvat. Zkusit si představit, zda jste ochotná ve vztahu setrvat i v případě, že se situace nezmění apod. Partner by měl vědět, co může následovat, pokud se rozhodne v konzumaci pokračovat. Není dobré vyhrožovat tím, co nejste schopna případně "dotáhnout" do konce - např. není dobré vyhrožovat odchodem ze vztahu, pokud v něm i přes pokračování problému setrváváte apod.
Doufám, že Vám v poradně nabídnou to, co potřebujete.
Každopádně doufám, že se situace bude vyvíjet pozitivním směrem. Pokud chcete, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit, ráda o Vás znovu uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková