pervitin
honey
můj přítel je zavislý na pervitinu, chci ho dostat do léčebny ale nevim jak ho k tomu prinutit. chci aby se léčil, existuje v ústeckém kraji nejaká léčebna? díky za odpověd

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je od Vás pěkné, že se snažíte doporučit partnerovi léčbu kvůli užívání pervitinu a doufám, že bude Vašemu doporučení také nakloněn.
V okolí Ústí existují pracoviště, které se snaží pomáhat závislým lidem. Partner může nejprve navštívit organizaci, která funguje ambulantní formou (partner tam zajde na konzultaci, vyptá se na další možnosti léčby, případně mu tam může být napsáno doporučení do pobytové léčby apod.). Na takové zařízení se také můžete obrátit Vy sama, kdybyste měla nějaké další otázky v oblasti návykových látek, případně, pokud byste potřebovala určitou podporu v komunikaci s partnerem - uživatelem.
Přímo v Ústí Vám mohu doporučit toto zařízení:http://www.drugout.cz/kontaktni-centrum
Co se týče zařízení pobytových (uživatel pobývá několik týdnů v zařízení, před pobytem je nutné absolvovat tzv. detox v nemocnici, mít doporučení atd. - doporučuji do zařízení nejprve zavolat a vyptat se na podmínky léčby a postup). Detox (první krok na cestě k pobytové léčbě) probíhá např. v Masarykově nemocnici v Ústí.
Možnosti pobytové léčby ve Vašem kraji: http://www.wl1.cz/
Partner však může léčbu prodělat kedkoliv v ČR, není nutné se vázat na daný region.
Doporučuji tedy opravdu nejprve kontaktovat zmíněný Drug Out klub. Tam Vám na další cestě při abstinenci, případně léčbě, určitě rádi pomohou.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv v budoucnu obrátit.
Doufám, že se partner odhodlá s problémem něco dělat. Také Vám přeji mnoho úspěchu v životě.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková