vysadenie lieku FRONTIN 1mg ,pri uživani SUBOXONE 4MG
Miloš :(
DOBRY DEN OSPRAVEDLNUJEM SA ZA GRAMATIKU ALE V SJ SOM NEBOL MOC DOBRY.KLAVESNICA JE PREPUNUTA NA CZ ALE IDEM K PROBLEMU , BOL SOM VELA KRAT HOSPITALIZOVANI KOLI LIEKU TRAMAL BOLSOM NANOM ZAVISLI ASI5 MŮJ PROBLM ZAČAL ASI PRED 3 MESIACMI DOMA MAME RODINE PROBLEMY VLADNE TU STRAŠNE NAPETIE TO NAPIŠEM DO SKRITEJ POZNAMKY ,BOL SOM LIECENI UŽ VIAC KRAT NA TRAMAL NA PSICHIATRII NO NECHENE KED SOM MAL POD 18 DROGY UŽIVAL SOM LEN TRAMAL INE MA NEOSLOVOVILI A TAK RODIČIA MA HADAZALI NA PSICHIATRIU NO NEPOCHOPILI ŽE NASILU TO NEMA VYZNAM TAK TRAMAL SOM UŽIVAL KAŽDODENENNE V DAVKACH 1200KVAPIEK NACELI DEN ROZDELIL SOM SI MAL SOM AJ ASI TERZA MAM 22ROKOV ZA TEN ČAS 7EPI ZACHVARI ,BOL SOM V RESOCIALIZAČNOM STREDUSKU VO ZVOLENE ČIŽE 250KM DALEKO ODDOMOVA . POTOM PO 18ROKOV SOM ŠIEL DOMOV TAM SOM BOL 8 MESIACE A ZASE SOM UŽIVAL TRAMAL AŽ KED V PRIBLIŽNE V 19R SOM SA DOZVEDEL O LIEČEBNY CPLDZ KOŠICE NAJPRVSOM NEVEDEL O ŽIADNEJ USBSTITUČNEJ LIEČBY , NO PO ROZPRAVANI S KLIENTOM KTORY TO UŽIVAL MI POVEDAL ŽE NECHSI TO POPIPATM LEBO STRASNE SILNE SOM MAL ABSTINENČNE PRIZNAKY TAK MI NADALILI SUBOXONE 8MG PO PRVEJ DAVKE HNED ABSTINENČNE PRIZNAKY ZRAZU FUČ TAK SM OSTAL AŽ DOTERAZ MEDZI TIM SOM ZNIŽOVAL BRAL SOM 8MG TAK ASI ROK 4MG A ZASE SOM SOM IŠIEL NA 8MG NO NAŠIEL SOM SI S PRIATELKU MOJICH SNOV A VZAJOMNE CITME ŽE PATRIMEK SEBE , KONEČNE NIE TAKU ČO CHODY NA DISKOTEKY ČO SU KAMARATI PREDNEJŠI ALE PROSTE DIEVČA MOJICH SNOV KTORE SOM HĽADAL CELU TU DOBU LEBO OSTATNE VZATHY DIEVČA RADSEJ SLO NA DISKOTEKUALEBO PIT S KAMARATMI , A TERAZASI PRED 3 MESIACMI KEDSOM MAL PRACUA BOL SOM V SKUSOBNEJ DOME SA TO NEDDALO PRIST Z PRACEROVNO DO KRIKU , ZAČAL SOM NELEGALNIMSPOSOBOM UŽIAT FRONTIN ŽE SI HO ZOHNAT ZA 8E NA ULICI 1MG ČIŽE 30TBL 1MG FRONTIN ZA 8EUR A TAK SOM VYSADIL A NA 3DEN RANOVSTANEM NEVLADAL SOM BOLO JEDNO ČIZOBERIEM WSUBOXONE NEPOMOHLO NIČ STAL SOM OTUPENI NEVLADALSOM POMALI NIČ KED SOMZAPOLTELKUA NIEČO LEN ŠLO TAKE SMUTNE SPUSTILISQAMI SLZY MAL SOM PSICHIKCE A ABSTINENCNE PRIZNAKY DOST SILNE UŽIVAL SOM 5-10TBL 1MG FRONTINU NARAZ , A NAKONIEC SOM SA PREKONAL A IŠIEL DO PRACE O6TEJ SOM ZAČAL PRACOAŤ A UŽ SOM CITIL TAKE AKO KEBY ELEKTRINA NA SEKUNDU DOMNA VOŠLA UŽ SOM VEDEL ŽE JE ZLE , PRI TRAMAL SOM DODTAL EPI A NECITIL SOM ZE TO NAMNA IDE , TAK SOM SA VIPITAL S PRACE A UŽ IBA SOM SA PREBRAL V NEMOCNICI KDE MI POVEDALI ŽE S FRONTINU SOM EPI ZACHVAT NEMOHOL DOSTAT . TAK TERAZ OD TRAMALU SA DRZIM CCA 8MESIACOV UŽIVAM SAMSOM ZNIŽIL S8MG SUBOCXONE NA 4MG SUBOCONE ČIŽE KAŽDE RANO UŽIVAM 4MG SUBOXCONE A A LEKARKE V KOSICHACH NACPLDZ SOM POVEDAL PRAVDU AKO TO JE S RODINOU EEBO ONI MI PREDPISOVALI ANTIDEPRESIVA ASI 4 LIEKY NAMNA SKUŠALI KTORE MI NEPOMOHLI KED SOM DONESOL SPRAVU O EPI A NAŠLI MI V MOČI ALPRAZOLAM TAK VTEDY SOM POVEDAL PRAVDU ŽE TO DOMA NEZVALDAM ČI TO NEMOŽEM UŽIVAT TAK SA SPITALA KOLO UŽIVAM NAJPRV TO BOLO 3X1TBL 1MG TAK MI TO SCHVALILA K SUBOXONE , LENŽE JA SOM FRONTIN ZVYSIL TERAZ ZA DEN NAPISEM V SKRITEJ POZNAMKE A PRI TAKEJ DAVKE PROSTE IDE TO DO PENAZI PROJEKTOR KTORI SOM KUPIL PRED MESIACOM STAL 340EUR SOM DAL ZALOŽIT ZA 60EUR A TERAZ SKADE ZOHANT 60EUR LEBO JE MI LUTO STRAŠNE HO NECHAT PREPADNUT KEDZE KTOMU SOM DOKUPOIL 3D OKULIARE KTORE JEDNE STALI 70EUR A KUPIL SOM DVA PREMNA A PRE PRIATELKU A PLATNO SNAŽIM SA NAJST NEJAKU PRIGADU ALEBO PRACU NECH VYPLATIM PROJEKTOR A MAM HO SPET TO BY SOPM SPRAVIL OSUDOVU CHYBU :( LEBO NA TEN PROJEKTOR SOM SA TEŠIL AKO MALI CHLAPEC ... ALE PREDOVSETKYM MI IDE O VYSADENIE FRONTINU BEZ LEKARSKEJ POMOCI , TERAZ MI UŽ LEKARKA PREDPISUJE 3BALNIA NA MESIAC VIAC NEMOŽE , CITAL SOM ŽE PRI UŽIVANI S INIMI LATKAMI AKO HEROIN A SUBOXONE JE OPIAT TAK JE TO HORŠIE S PRATELKOU SA HADAME JA JEJ KLAMEM ČO MI TRHGHA SRDCE LEBO JAJJEJ NEKLAMEM PRETO ŽE SOM KLAMAR ALE PRETO LEBO KEBY SOM JEJ POVEDAL PRAVDU TAK UVDIIM KOPU SLZ A PLAČ A NECHCEM JU VYDIET UTRAPENU UŽ JE DOST UTRAPENA ZOMNA AKO MA VIDI , HOC MAM V SEBE TAKU DAVKU SOM PODRAZDENI A ONACHCE ABYSOM SIEL DO KE ANARAZ VYSADIL SUBOXNE A FRONTIN , O FRONTINE VIE ŽE UŽIVAM LEN 1TBL A ŽE VYSADZUJEM NO VIETE PRI TAKEJ DAVKE DAT SIJEDNU TABLETKU JE ASI SRANDA , PROSIM VAS NA KOLENACH, POMOŽTE MI NAPISTE MI NEJAKY POSTUP AKO VYSADIT TEN FRONTIN A ZNIŽIT HO NA NAJMENŠIU DAVKUČIŽE 0.25MG A TAK VYSADIT A TIE SLABULINKE ABSTAKYPREKONAM TOHO SA NEBOJIM ,LEN VIEM ŽE NARAZ SEKNUT NEMOŽEM ,DO LIECEBNY NECHEM IST ,MUSIM NAJST SI PRACU , PRI UZIVANI TEJ DAVKY KTORU SOM NAPISAL V SKRITEJ POZNAMKE LEBO V ZALOZNI MAM AJ INE VECI DOKOPY V HODNOTE CCA 150EUR ,PROSIM VAS O VASU RADU A POSTUP NA DOMA LEBO NA CPLDZ ABO NA PSICHIATRIU NEPOJDEM NA PSICHIATIRII VEM AKE SU PODMIENKY AJ NA CPLDZ PRI LEZANI VEDIA LEN TEORIU ALE PRAX ZIADNU AKO KED MA MABSTAKY MOZEM IST CVICIT ABO UROBIR KLIKY ALEBO PISAT KED LEDVA PRI ABSTAKOCH BYSOMLEZALV POSTELI COBYMI AJ TAK NEDOVOLILI LEBO MUSEL BY SOM CHODIT NA AKTIVITI PRETO VAS PROSIM ESTE RAZ NAPISAT MI POSTUP NA VYSADENIE DAVKU FRONTI UKTORU UŽIVAM TERAZ JE NAPISANA V SKRITEJ POZNAKE UŽIVAM FRONTIN PRAVIDELNE POSLEDNE 3 MESIACE .STRAŠNE VPRED DAKUJEM STE SUPER ŽE TÁTO STRANKA A EXISTUJE KLOBUK DOLE . KEBY FIZICKY SOM SA VAM VYROZPRAVAL TAK VAMKUPIM ASPON DEZERT ZA TU OCHOTU . S POZDRAVOM Miloš

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se velmi za pozdní odpověď. Váš dotaz je velmi obsáhlý a komplikovaný. Pokusím se situaci stručně shrnout - v minulosti jste byl závislý na Tramalu, absolvoval jste léčbu v resocializačním středisku, nicméně pak jste do toho opět sklouzl. Využil jste možnost substituční léčby, berete nyní Suboxone 4mg. Nicméně k tomu poslední tři měsíce užíváte Frontin, který získáváte z části od lékařky a z (větší) části na černém trhu. Frontin berete v obrovské dávce, náklady na jeho získání z černého trhu jsou značné. Máte přítelkyni, kvůli níž byste rád situaci změnil a užívání Frontinu se zbavil. Potýkáte se s problémy, které souvisí s rodinnou situací, která je velmi neuspokojivá a má vliv na Váš psychický stav. Považujete ji za příčinu Vašich problémů s návykovými látkami. Chcete od nás návod, jak se zbavit užívání léku bez lékařské pomoci.
V prvé řadě bych vůbec nedoporučovala vysazovat Frontin bez konzultace s lékařem. Vím, že byste se tomu rád vyhnul, ale jednak se Vám bez lékařského dohledu patrně nepodaří Frontin vysadit, protože nad sebou nebudete mít žádnou kontrolu, a jednak by vysazování mělo probíhat postupně, s pomalým snižováním dávek, a proces vysazování by měl stanovit a sledovat lékař. Obvyklý postup bývá snižovat o 0,5 mg každé tři dny, ale u některých pacientů je nutné i pomalejší snižování. Doporučuje se odvykání v rámci hospitalizace. Je možné to ovšem zkusit i ambulantně, nicméně je to zatíženo značnými riziky. Krom toho Vy do toho berete ten Subutex, čímž se celá situace dost komplikuje.
Zkuste o tom, že se Vám užívání Frontinu vymklo z rukou, informovat svou lékařku. Promluvte s ní o tom, co by doporučovala a aby s Vámi sestavila nějaký postup, jak Frontin vysadit. Jistě k Vám bude vstřícná, nejste ani první ani poslední, komu se při užívání benzodiazepinových léků něco takového příhodilo. Nevím, zda Vám předepisuje tato lékařka i ten Suboxone, nebo zda máte Suboxone od jednoho lékaře a Frontin od jiného. V případě, že využíváte služeb dvou lékařů, měli by být informováni oba, aby se postup sladil.
Napadá mě, že by možná nebylo od věci využít kromě lékařské pomoci i pomoc psychoterapeutickou. Chápu, že život v rodinných podmínkách, které popisujete, není jednoduchý. S psychoterapeutickou podporou byste měl víc šancí to ustát, případně se rozhodnout pro to, že s rodiči již žít nebudete a postavíte se na vlastní nohy. Můžete se zeptat lékařky, zda by Vám někoho z terapeutů, kteří by Vás tímto obdobím mohli provést, nedoporučila.
Přeji hodně štěstí, a doufám, že se situace změní k lepšímu.
Bára Orlíková