THC za volantem
Green
Dobrý den, zajímalo by mě jak je to s THC když řídím. Kdy si mohu zahulit abych v klidu mohl sednout za volant a řídit s tím, že budu po otestování policajty bez trestu. Děkuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
testy, které používá Policie ČR u silničních kontrol k detekci užití návykových látek jsou jenom orientační - nejčastěji z potu. Tyto testy jsou schopné detekovat jenom to, zda jste marihuanu, nebo jinou drogu v minulosti užil. Nejsou ale schopné zjistit, zda jste aktuálně pod vlivem nebo ne. Detekce marihuany z potu je možná u pravidelného kouření přibližně do 14 dní, u jednorázového užití by měli být testy negativní přibližně do týdne.
Pokud Vás zastaví Policie ČR a otestuje Vás na přítomnost marihuany v těle a vyjde Vám pozitivní výsledek, tak je důležité abyste trval na laboratorním rozboru krve. Je to standardní postup, takže by policisté neměli s tím mít problém. Pracovníci v laboratoři už jsou schopní zjistit přesnou hladinu přítomné účinné látky THC v těle. Pokud je budete mít v těle přítomné v určité hladině budete posuzován jako aktuálně intoxikovaný. Posílám Vám článek, který se zaobírá právě touto problematikou: http://poradna.asociace.org/pravni-informace/rizeni-pod-vlivem/.
K tomu abyste neměl v těle přítomné metabolity THC ve výši ve které budete posuzován jako aktuálně intoxikovaný, se doporučuje alespoň 24 hodin před řízením marihuanu nekonzumovat. V případě, že Vám v laboratorních testech vyjde, že jste nebyl při řízení pod vlivem, tak Vám nehrozí žádný postih. Mrzuté ale je, že než budou známé výsledky testů, tak Vám s největší pravděpodobností bude zabaven řidičský průkaz.
Doufám, že jsem Vám odpověděl. Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan