dormicium
petr
Zdravim, zacal jsem kvuli obtizim ze spankem uzivat dormicium. Uzivam cca mesic nepravidelne. Momentalne jsem vysadil. Dostavuji sr u me pocity podrazdenosti az temer agresivity, tres rukou. Je mozne, ze je to diky tomuto leku? Diky za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Dormicum je lék na poruchy spánku, patřící do skupiny benzodiazepinů, tedy léků, které mají velký závislostní potenciál. Nepíšete, jestli Vám lék předepsal lékař a za jakým účelem, nebo jestli jste si lék, který se vydává pouze na lékařský předpis, naordinoval a sehnal sám. Každopádně léky tohoto typu by neměl užívat nikdo bez konzultace s lékařem. Každý člověk a lidský organismus je jedinečně nastaven, takže Vám takto na dálku nedokážu zodpovědně odpovědět na to, jestli Vaše potíže pramení z abstinenčních příznaků po relativně krátké době, ale i to je docela dobře možné, nebo jestli jsou jejich příčinou stejné důvody, kvůli kterým Vám lék předepsal lékař, nebo kvůli kterým jste lék začal sám užívat. Tím mám na mysli, psychické potíže, neklid a podobně. Každopádně Vám doporučuji se k užívání Dormicum nevracet, jinak si můžete zadělat na daleko závažnější potíže, než ty, které prožíváte nyní. Nelépší bude vyhledat odbornou pomoc, ať už případnou souvislost s užíváním léku přiznáte, či ne. Pokud dosud nejste v péči psychologa, nebo psychiatra, nebojte se toho. Povězte Vašemu spádovému lékaři o potížích, a nechte si napsat doporučení k vyšetření, nebo pohovoru s dalším odborníkem, nebo se poptejte přátel, známých, nebo v rodině, jestli nevědí o šikovném psychologovi, nebo psychiatrovi, kterému byste důvěřoval. Nelze vyloučit ani možnost, že by Vaše potíže měly fyzickou příčinu, související s tělesným onemocněním, nebo poruchou. Odpověď dostanete rovněž po doporučeném lékařském vyšetření.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište,
Amrit Sen.