jak pomoct bratrovi
vv
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co můžu udělat pro to abych pomohla bratrovi, zjistila jsem že bere dorogy, pervitin, zatím se nepřiznal, ale drogu jsem u něj našla a vše tomu nasvědčuje, nevím jaký první krok mám udělat.Můžu zajít do nějakého centra kde by mi poradili?

Odpověděl: Veronika Šindelářová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a projevenou důvěru. Jedná se jistě o velmi náročnou situaci pro Vás i Vašeho bratra, i vzhledem k okolnostem, které uvádíte ve skryté poznámce.
Bohužel možnosti pomoci člověku, který má problémy s drogami, jsou ve chvíli, kdy on sám nic měnit nechce, velmi omezené. Je určitě na místě se obrátit na poradenské zařízení, které se zabývá drogovou problematikou. Můžete navštívit nejbližší kontaktní centrum nebo poradnu přímo zaměřenou na pomoc rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů drog. Je lepší si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Pracovníci centra Vám mohou poskytnout důležité informace o problematice a poradit, jak se k bratrovi chovat, jak s ním komunikovat a jaké jsou Vaše možnosti mu pomoci. Také Vám mohou poskytnout nezbytnou podporu pro Vás samotnou. Do centra pak můžete docházet pravidelně a konzultovat vývoj situace. Pokud by Váš bratr byl časem motivovaný k tomu začít řešit svoje problémy s drogami, může využít služby kontaktního centra společně s Vámi nebo sám. Tyto služby jsou bezplatné, nezávazné a lze je využít i anonymně. Určitě nezůstávejte v této náročné situaci sama a vyhledejte pomoc alespoň pro sebe.
Kontakt na centrum v blízkosti Vašeho bydliště můžete najít zde: http://drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na na tuto poradnu:
Poradna pro rodiče (PPR)
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
GSM: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud napíšete znovu a uvedete lokalitu, ve které bydlíte, můžeme Vám pomoci vhodný kontakt vyhledat.
Přeji hodně štěstí Vám i Vašemu bratrovi a brzký obrat k lepšímu. V případě potřeby se na nás můžete znovu obrátit.
S pozdravem,
Veronika Šindelářová