Substituce
krysaeva
Děkuji za snahu a rychlost odpovědi. K odpovědi na můj předchozí dotaz 591891 Vám chci sdělit, že ani jedno zařízení substituci neposkytuje, navíc mudr. Freml ani nebere pacienty VZP. Praktičtí lékaři mne odkazují na K- centrum a online drogovou poradnu, je to začarovaný kruh. Opravdu mi tedy nkdo neporadí ani nepomůže.Dcera si zatím sehnala metadon na černém trhu tam je to prý velmi lehké. Nevím však jestli bude schopna si sama poradit, abychom nespadly z bláta do louže. Ještě jednou děkuji za snahu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je to již nějaká doba co jsme spolu komunikovaly, jak se situace vyvíjí teď? Je mi líto, že ve Vašem okolí není síť drogových služeb pokryta tak, abyste měli dostatečný výběr možnosti zařízení.  Jediné co mě tak napadá, zda by nešlo substituci zařídit úplně někde jinde, že by dcera například zcela změnila lokalitu. Obstarávat substituci na černém trhu sice lze. Nicméně, pokud se užívá samostatně (ne pod lékařským dohledem) obvykle, bohužel, je zneužívána obdobně, jako drogy samotné...
Naše organizace také nabízí možnost substitučního programu. Možná by nebylo od věci, aby se dcera objednala na konzultaci s kolegou/lékařem, kde by konkrétněji probrala svou současnou situaci a možnosti, které má. Jsem přesvědčená, že pokud o pomoc opravdu bude stát, tak ji najde.
Specializované ambulantní služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDr. Jakub Minařík
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Zatím se mějte hezky. Budu ráda, když zase napíšete, jak se vše dále vyvíjí. Přeji dostatek sil, Vám i dceři.
P.S bohužel, na Vaši skrytou poznámku Vám neumím odpovědět...
S pozdravem MK