jak?
ppb
dobrý den.po několikaměsíčním užívání subotexu pod jazyk jsem se opět vrátil k i.v. užívání.mám v plánu zbavit se návyku zcela,ale abstáků se opravdu bojim.jsou léky,o které bych mohl požádat lékaře,kdybych jej s mým plánem seznámil?vím,že to odborníci neradi vidí,přesto,je možnost úlevy v nejhorších dnech?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
konkrétní léky na překlenutí abstinenčních stavů Vám nedoporučím. Mimo jiné i proto, že častokrát domácí detox s pomocí uklidňujících léků dopadne tak, že člověk si vytvoří závislost právě na těchto lécích. Většina našich klientů popisuje abstinenční syndrom po vysazení subutexu jako hodně podobný tomu, co zažívali po vysazení heroinu. Pozitivní oproti heroinu, případně opiu je to, že příznaky jsou mírnější. Negativem naopak to, že trvají delší dobu (můžou se klidně protáhnout na měsíc). Můžete zkusit požádat lékaře o některé z léku na předpis, nedokážu ale odhadnout, zda Vám vyhoví. Pokud ano, tak je užívejte jenom dle lékařských rad. Posílám Vám odkaz na článek, který se zaobírá právě domácím detoxem z opiátů: http://edekontaminace.cz/clanek/1/206/domaci-detox.html Najdete tam pár užitečných rad, které se Vám můžou hodit.
Rád bych se Vás zeptal, proč uvažujete o vyabstinování v domácím prostředí? Možná by bylo vhodné abyste se zamyslel, zda by nestálo o to vyabstinovat na klasickém detoxu pod dohledem zdravotnického personálu. A taky nad případnou další léčbou. Z našich zkušeností se bohužel ukazuje, že absolvování detoxu ať už v domácích nebo nemocničních podmínkách je většinou nedostačující a bez následné léčby je snaha o trvalejší abstinenci často neúspěšná. Zkuste nad tím popřemýšlet.
Zatím se mějte dobře a držím palce ať Vám detox dopadne dobře.
Miroslav Giljan