alkohol nebo chemický látky?
mikel
Dobrý den,
Rád bych se tedy zeptal co je pro játra horší(namáhavější,škodlivější).
Alkohol nebo chemická sloučenina která má napodobit extázi a podobně?
Když bychom porovnali např. jednu tabletu která by byla naplněna těmi nejtoxičtějšími látkami které se do těchto tablet většinou dávají, s porovnáním s třema pivama.
Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Mikeli, určitě dle Vašeho příkladu by bylo pro Vaše játra rizikovější užití tablety neznámého původu a obsahem neznámých toxických látek. V tu chvíli je rizikové celkové selhání organismu v reakci na intoxikaci. Tento stav by mohl vést i k bezvědomí, selhávání životně důležitých orgánů.
V případě užívání alkoholu je toto riziko možné hlavně z dlouhodobého hlediska, kdy u osob užívajících dlouhodobě vyšší množství alkoholu v častější frekvenci dochází k poškození jater, ledvin, celkově cévního systému. V řadě případů u alkoholiků se diagnostikuje cirhóza jater ( chronické onem., odumírání tkáně jater). V kombinaci s dalším onemocněním je pak pravděpodobnější úmrtí čl.
Nedá se tedy zcela srovnávat tyto dvě věci, která je z nich rizikovější. Každá je jinak. U alkoholu pokud je opravdu od výrobce a prošel kontrolou, máte však jistotu, že neužijete nějaké životu ohrožující látky, kdežto u tablety neznámého původu, tuto jistotu nemáte.
Je však nutné si uvědomit, že každá droga může být ve svém důsledku ohrožující, riziková pro každého jedince - po somatické i po psychické stránce a proto je nutné k tomu tak přistupovat.  Mějte prosím tedy toto na paměti, pokud se budete pouštět do nějakých experimentů.