pervitin
veverka
navazuji na vaši odpověd,jsme z města vsetín,ale je celkem jedno ,kde by byla léčba prováděna a co obnáši detox a kde se provádí a musí dotyčný souhlasit? Pokud nesouhlasí jaký je další postup co vlastně můzem pro příbuzného udělat mimo to ,že budeme přihlížet jeho sebededestruci?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
S nástupem na detox i do léčby musí dotyčný souhlasit. Existují sice výjimky, kdy může ochrannou léčbu navrhnout soud (zpravidla tomu tak bývá v případech souvisejících se závažnou trestnou činností, kdy je pachatel uživatel drog). Bohužel je šance na úspěch léčby z donucení velmi malá. Proto se snaží léčebné programy přijímat pouze motivované klienty a pacienty, kteří o ni stojí, a kteří vyvinuli z vlastní aktivity kroky vedoucí k léčbě. Je důležité vědět, že detox sám o sobě neřeší dlouhodobou abstinenci. Chápu Vaše obavy o synovce i pocit bezmoci, nicméně i kdyby se Vám podařilo synovce přesvědčit k nástupu na detox a máte představu, že se z něj vrátí natolik vyzbrojen, že zvládne dlouhodobou abstinenci, připravte se na zklamání. K té je třeba terapie a léčba závislosti, včetně následného dlouhodobého doléčování. Existují ale cesty, jak se lze pokusit Vašemu synovci pomoci v motivaci k pozitivním změnám a případné léčbě. Doporučuji Vám vyhledat odbornou pomoc některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou a pracuje s rodinami a blízkými uživatelů nelegálních látek ve Vašem okolí. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlepší bude si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Po podrobnějším seznámení se situací při osobním pohovoru Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky a opatření, která můžete Vy a rodina podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měli vyvarovat, případně vám poskytnou další potřebné kontakty.
Kontakty na služby v dosahu:
Kontaktní centrum Klíč
OBČANSKÉ SDRUŽENÍ AGARTA
Ohrada 1879
755 01 Vsetín
Telefon: +420 571 436 900
Mobil: +420 737 451 757
E-mail: kc-klic@seznam.cz
Web: http://www.agarta.cz/
http://www.agarta.cz/onas.html
Kontaktní centrum ONYX
Gahurova 1563/5
760 01 Zlín
Telefon: +420 774 256 540
E-mail: kc@onyxzlin.cz
Více zde: http://www.os-onyx.cz/kontakt/
Web: http://www.os-onyx.cz/
http://www.os-onyx.cz/kontaktni-centrum/
Ambulance Adiktologie Podané ruce
Prštné 86
760 01 Zlín - Prštné
Telefon: +420 777 916 269
E-mail: ambulance.zk@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/ambulance-adiktologie-zlinsky-kraj/
http://www.podaneruce.cz/
Skype: Ambulance Adiktologie Zlín
Facebook: Ambulance Adiktologie Zlín
AT ambulance
J. Sousedíka 1204
755 01 Vsetín
Telefon: +420 571 429 639
Mobil: +420 721 428 525
AT ambulance Psychocentrum Zlín
Osvoboditelů 91
760 01 Zlín
Telefon: +420 577 220 634
Mobil: +420 737 038 850
E-mail: info@psychocentrumzlin.cz
Web: http://www.psychocentrumzlin.cz/index.html
Detox je uzavřené pobytové oddělení, kde se závislý zbaví tíživých ohrožujících fyzických projevů a organismus se vyčistí od užívané látky. Délka pobytu se odvíjí od kondice pacienta, typu užívané návykové látky a intenzity užívání, do odeznění abstinenčních příznaků.
Seznam detoxifikačních oddělení v ČR:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/ zadejte kraj neuvedeno, druh detoxifikace
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/ zadejte region vše, tém. zařazení ilegální drogy, typ služby detox
http://naposledy.blog.cz/rubrika/seznam-detoxu
Doufám, že Vám byla naše odpověď užitečná, budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, kdykoli opět napište. Přeji Vám i synovci hodně štěstí,
Amrit Sen.