je nebo není?
Ottis
Dobrý den....
je vážně pravda,že rohypnol se přestal vyrábět a v žadných lékárnách tudíž už není???
Mám veliký problém s nespavostí a chtěl bych poprosit o radu,který lék je účiný.
Děkuji za odpověd...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Lék pod názvem Rohypnol (s účinnou látkou flunitrazem) se opravdu již několik let v ČR nedistribuuje. Především z důvodu, že flunitrazepam patří mezi látky s obzvlášť vysokým potenciálem závislosti a že jsou v současné době dostupná bezpečnější hypnotika (léky na spaní). Rohypnol byl také velmi často zneužíván bez indikace lékaře a distribuován na černém trhu.
Pokud trpíte problémy se spánkem, bylo by nejlepší konzultovat potíže s Vaším praktickým lékařem, případně využít odborné pomoci ve specializovaném centru pro poruchy spánku. Takto přes internet nelze zhodnotit Váš zdravotní stav, příčiny nespavosti a doporučit nejvhodnější medikaci. To může udělat pouze lékař po odborném vyšetření. Chápu, že jsou potíže se spánkem obtěžující a že Vám mohou velmi znepříjemňovat život. Ale rozhodně bych je na Vašem místě neřešila sháněním silných léků na spaní, které mohou v krátké době způsobit závislost, aniž byste konzultoval problém s lékařem. Tím byste si mohl v důsledku přivodit potíže ještě větší.
Přikládám odkaz na stránku týkající se nespavosti a možnostech její léčby (na webu najdete i seznam specializovaných center, kam se můžete obrátit).
http://www.dobry-spanek.cz/home
Přeji hodně štěstí.
B. O.