Vertigo / marihuana
Petr
Dobry den, jsem uzivatelem marihuany, kourim zhruba 2-3 jointy denne s prateli. posledni 2 mesice mam problem s usnim vertigem, mota se me hlava pocit malatnosti a nejistoty. koureni jsem omezil ane ne uplne. Je mozne ze marihuana zuzuje cevy a zvetsije tento problem, pokud s kourenim skoncim mohlo by to prestat? dekuju za radu

Odpověděl: Amrit Sen
Petře, zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, chápu Vaše obavy a znepokojení. Takto na dálku je velmi těžké určit zdroj Vašich potíží. Spolehlivě Vám na tento dotaz dokáže pouze odborný lékař po podrobnějších vyšetřeních. Vaše potíže mohou, ale také nemusí s užíváním marihuany souviset. Jakmile užívání THC pomůže jednou podobné problémy spustit a dále je podporuje, nebo vyvolává, je velká pravděpodobnost, že se tak bude dít i po minimálních dávkách. Mohlo by se stát, že potíže přejdou v psychické onemocnění. To znamená, že byste měl vysadit THC, případně další drogy úplně. Ať už jsou příčiny motání hlavy jakékoli, Vaše tělo vysílá jasné signály o tom, že nejste v pořádku. Bylo by na místě navštívit lékaře (psychiatra, neurologa) a vybalit karty na stůl. Za kouření marihuany Vám nikdo hlavu neutrhne. Pokud byste se nedokázal lékaři svěřit, vyhledejte neprodleně pomoc některého zařízení, které poskytuje služby v drogové oblasti, tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, nebo je můžete navštívit rovnou v provozních hodinách. Při osobním pohovoru Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, které můžete pro řešení Vašich potíží podniknout, upozorní Vás na chyby, kterých byste se měl vyvarovat, případně Vám poskytnou kontakty na lékaře, kteří Vám pomohou. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám vyhledáme kontakty na služby ve Vašem dosahu, to znamená na Kontaktní centra, poradny a AT ambulance.
Jak je můžete vyhledat sám se dovíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
O rizikách spojených s užíváním THC a mnoho dalšího si můžete přečíst na stránkách naší poradny pod odkazem Cannabinoidy: http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
nebo na:
http://www.koncimshulenim.cz/
http://marihuana.web-zdarma.cz/o-trave/rizika-uzivani-marihuany
Je dost dobře možné, že když marihuanu vysadíte, pokud nebude příčina jinde, tak Vaše potíže samy časem vymizí. Pak Vám doporučuji netahat znovu kočku za ocas.
Přeji Vám hodně štěstí, ať je lépe, brzy se uzdravte.
Kdykoli napište,
Amrit Sen.