Kamarád
kkkkkkkk
Dobrý večer, chtěla bych se zeptat můj kamarád několik let bral pervitin jednu dobu šňupal ale potom vím že si dával i do žil občas to i střídal, svěřil se mi že už pár tydnu je čistý snažim se mu věřit ale nevím jestli dělam dobře, chci se zeptat zda je možné aby takový člověk ze dne na den mohl přestat bez jaké koliv pomoci akorat co ted upřednostnuje je marihuana.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz. Není bohužel zřejmé, v jaké frekvenci a v jakém množství kamarád pervitin užíval. Denně, týdně, 3 x za měsíc..., ani v jakém množství. Což je pro vytvoření názoru rozhodující. Rozhodně takovéto "samovolné" přestávání s užíváním pervitinu není pravidlem, ale není vyloučené. Znám takové případy. S důvěrou buďte opatrná, v případě závislého člověka rozhodně platí s důvěrou neplýtvat a nechávat se příjemně překvapit. Jakou máte zkušennost? Již někdy tvrdil, že nebere a přitom bral? Lhal někdy při jiných příležitostech? Pozorujete patrnou změnu v chování? V denním režimu? V objemu a pravidelnosti spánku? Chodí pravidelně do práce či do školy? Zkuste si na takové otázky poctivě odpovědět. Přestat užívat pervitin se rozhodně na chování velmi znatelně projeví. Stejně však doporučuji "krotit" euforii. Takový člověk je v prvních měsících či letech velmi křehký a návrat k původnímu, závislému, chování nebývá vyjímkou. Jsou i ambulantní programy následné péče. Určitě bych některý z nich vašemu kamarádovi doporučil. Když napíšete, odkud jste, mohu vám na některý z nejbližších poslat kontakt.
S pozdrave,m Jakub Chudomel