P
R.
Zdravim. Co si, prosim, myslite o uzivani pervitinu nosem 1 rok 8 mesicu a to tak, ze první pul rok občas na akcich, jednou 2x tydne jednou skoro mesic nic, v prumeru tak 1x za 14 dni. Pak po lete, uteku z domova (asi tydenni jizda na koksu), zase takhle občas ale i v tydnu, do skoly... Pak obdobi tak 1x tydne, ted obcas par dni jizda a třeba 14 dni nic, snazim se totiž prestat ale je to moc tezky.... Pritom to nenavidim a malem mi z toho hrablo, doslova. Diky za vas objektivni názor (nemusíte prehnane strasit))

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím Vás,
díky za poctivou otázku. Začnu od konce - píšete, že se "snažíte přestat" a z kontextu vyplývá, že vám to moc nejde. Nemusím vás moc strašit - ale toto hovoří o tom, že jste již padl do pěkného průšvihu. Z dotazu dále vyplývá, že vaše užívání zdaleka není jen procházka rájem, ale již vám "z toho málem hráblo". Tedy užíváte více a častěji, nežli je pro váš organismus únosné. Také nedokážete !držet" užívání v rekreační rovině, ale berete i do školy,l tedy když máte nějaké povinnosti. Evidentně ztrácíte nad svým užíváním kontrolu. A nakonec i zmínka o útěku z domova - díky za tuto poctivost v otázce. Z toho je pravděpodobné, že řešíte nějaké palčivější otázky a problémy ve svém životě a k "řešení" přibíráte i užívání drog - to je cesta do pekel. Nejen, že tak osobní problém nevyřešíte, ale vyrobíte si řadu dalších, z nichž některé mohou být fatální (například infekční nemoci). To pozitivní je, že se nad svým užíváním kriticky zamýšlíte. Musíte ve svém okolí na jiných uživatelích vidět, kam to vede... Seberte rozum do hrsti a zkuste kontaktovat - klidně anonymně - nějaké odborníky v nízkoprahovém zařízení typu K-centra. Můžete s nimi svoji situaci podrobně probrat a získat objektivní náhled na svou situaci. a v neposlední řadě vám mohou podporou, radou i jinak pomoci řešit problémy v osobním životě zdravěji, než li je užívání drog. Když byste chtěl a napíšete, mohu vám nějaké zařízení ve vašem okolí doporučit
Přeji vám dost odvahuy ke správným rozhodnutím.
Jakub Chudomel