léčba
Hela
Dobrý den,
vnuk se rozhodl, že se bude léčit z drogové závislosti na pervitinu. Prosím o radu kde začít, než si to rozmyslí. Máme zájem o kvalitní léčebný ústav.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
možností, kde absolvovat léčbu drogové závislosti je víc a více druhů. Záleží na tom, co by Váš vnuk konkrétně chtěl. Léčby se liší například délkou pobytu klienta (krátkodobá - 3 měsíce, střednědobá 6 měsíců, dlouhodobá rok a víc). Je možné je absolvovat v rámci psychiatrických klinik nebo například v terapeutické komunitě.
Jako první kontakt pro lidi, kteří chtějí do léčby, slouží kontaktní centra pro uživatele drog. Přes tato zařízení je možné se nejlehčím způsobem dostat do léčby. Proto by bylo fajn, aby si vnuk zašel do nejbližšího kontaktního centra, kde může s pracovníkem probrat, o jaký typ léčby by měl zájem, co by bylo pro něj s ohledem na jeho věk, délku užívání drog, zdravotní stav, sociální situaci nejvhodnější, dozvěděl by se více informací o podmínkách léčby a co všechno je potřeba před nástupem zařídit. Služby kontaktního centra jsou bezplatné.
Kontaktní centra jsou v České republice v podstatě v každém větším městě. Pokud mi napíšete, které větší město máte dostupné, tak Vám zašlu kontakt na konkrétní zařízení.
Případně si ho můžete zkusit sama vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci.
Více informací o jednotlivých typech léčebných zařízení najdete na našem webu na
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan