dcerka
morce
Dobry den, jde z Paralenu dostat efedrin jinou nez chemickou cestou? Mam strach o dceru, u ktere sem v pokoji nasla strikacku s jehlou a ona mi rekal ze je to efedrin a ja nevim jestli ji mam verit, protze to vubec neslo citit po chemikaliich.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
v lékarně běžně dostupný Paralen žádný efedrin neobsahuje, účinnou látkou tohoto léku je paracetamol. Přípravek Paralen Plus, který je dostupný v lékárně pouze s omezením (není možný výdej více balení léku a jeho výdej se eviduje), obsahuje určité množství pseudoefedrinu, který je zneužíván pro výrobu pervitinu. Dle mého názoru však nelze bez základního, byť nijak složitého, chemického vybavení pseudoefedrin z tablet získat.
Máte li podezření, že dcera užívá drogy (a to po nálezu injekční stříkačky asi bude podezření oprávněné, a obával bych se, že půjde spíše o pervitin) a jak to bývá, nechce s vámi o tom otevřeně promluvit, doporučuji obrátit se na Poradnu pro rodiče sdružení Sananim, na adrese Cafe Therapy, Školská 30 - Praha 1. A to po předchozí domluvě na telefonních číslech: 284 824 234, 739 268 527, nebo prostřednictvím emailu rodice@sananim.cz. V Poradně můžete i anonymně své pochybnosti probrat s odborníkem.
Kdybyste měla zájem například o další kontakty, nebo se chtěla ještě na něco zeptat, beze všeho se na nás znovu obraťte.
Jakub Chudomel