test
vivi
Dobrý den, jsem vice jak 2 roky čistá a našla jsem si přítele který mi asi moc nevěří že už drogy neužívam. Jsem na mateřské a chci mu dokázat ze jsem čistá ale nemám tolik peněz na testy.Chci se zeptat jestli se nekde v Olomouci delají testy na přítomnost drog v těle a jsetli se dělají i bezplatně.Moc děkuji za odpověd

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se na nás obracíte, máte můj obdiv a respekt za to, co jste dokázala. Chápu, že se nacházíte v náročné a nepříjemné situaci. Pokud máte v úmyslu nechat se otestovat pouze na pervitin, vycházím z Vaší skryté poznámky, můžete se jednorázově otestovat orientačním testem, který můžete koupit běžně v lékárnách, nebo jej lze objednat přes internet. Jeho cena není nijak závratná, jednorázový test z moči, případně ze slin se dá koupit za cenu kolem 40 Kč. Pokud byste se chtěla otestovat na širší škálu drog, můžete si koupi multitest na 3 až 10 různých drog. Cena těchto testů se pohybuje zhruba v rozmezí 100 až 250 Kč. Nejspolehlivější jsou samozřejmě laboratorní testy, ty byste si ale musela sama hradit, a jsou drahé. Některá zařízení a služby bezplatné orientační otestování umožňují, nebývá to ale zdaleka pravidlem.
Neznám žádné podrobnosti, ani okolnosti Vašeho vztahu a soužití s přítelem. Otázkou je, jestli se Vám jej podaří negativním výsledkem testu nadobro uklidnit. Možná by stálo za to se o celé situaci poradit s odborníkem. Doporučuji Vám tak či tak kontaktovat pracovníky některé z bezplatných služeb, které se zabývají drogovou problematikou ve Vašem okolí a o Vaší situaci s nimi pohovořit. Je možné i to, že by Vám, pokud to bude v jejich možnostech, test bezplatně udělali a vystavili doklad o výsledku testu pro Vaše potřeby. Dostane se Vám pochopení a podpory, které v tuto chvíli bezesporu potřebujete, poradí Vám i s tím, jak problematickou situaci řešit, případně Vám poskytnou další potřebné kontakty.
Kontakty na služby v dosahu:
Kontaktní centrum Podané ruce
Sokolská 551/48
779 00 Olomouc
Mobil: +420 778 411 689, +420 774 991 625
Telefon: +420 585 220 034
E-mail: kcentrum.ol@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-olomouc/
P-Centrum, poradna pro závislosti a doléčovací centrum
Lafayettova 47/9
779 00 Olomouc
Mobil: +420 733 362 942
Telefon: +420 585 221 983
E-mail: info@p-centrum.cz
Web: http://www.p-centrum.cz/p-centrum/
AT ambulance
I. P. Pavlova 12
775 20 Olomouc
Telefon: +420 588 444 618
AT ambulance
Sušilovo náměstí 5
771 00 Olomouc
Telefon: +420 973 407 090
Přeji Vám, ať se situace uklidní a vše dopadne k vzájemné spokojenosti. Budeme rádi, když dáte vědět, jak jste pochodila, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná. Kdybyste se potřebovala ještě na něco doptat, kdykoli napište. Klidný konec léta,
Amrit Sen.