jak se zacit lecit
nikolapikola
Dobry den je my 21 let drogove zavisla na Pervitinu jsem zacala byt asi pred rokem kdy me opustil manzel byla jsem na nem fixovana a financne zavisla kdyz odesel nevedela jsem co budu dal poznala jsem v prazskych ulicich kluka tez zavisleho hodne sme si pomahaly nebyt jeho jsem ted na dnenejdrive jsem to uzivala nosem receno (šnupaním) asi po pul roce jsem presla na nitrozilni zpusob nikdy to prosim nezkousej te reknete si jednou se nic nemuze stat ale verte zustanete u toho! tak dale po osmy mesicich se ke me vratil manzel a tez zacal byt zavisly chtela bych toho nechat ale neni to lehke pohybovala sem se v okoli pratel zavislich na drogach na pervitinu to sem udelala prvni krok ze se snima nestykam myslim si ze sem udelala dobre a druhy krok sem si zacala zmensovat davky a co to jde tak se toho vyhybam! ale pro meho manzela je tezke prestat ale nechci aby me stahl az na konecny dno ale kdyzho opustim tak ze si neco udela uz se o to pokusil Uz nevim kudy kam! poradite my? Prosim dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Nikolo, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, děkuji za dotaz. Ocitáte se v nelehké situaci, rád bych Vás podpořil v rozhodnutí Vaše užívání drog řešit. Máte to o to těžší, že žijete s člověkem, který drogy také užívá, tím spíš, že jak jsem pochopil, o tom, že by přestal neuvažuje. Se závislostí se ale musí každý popasovat sám za sebe, ze svého rozhodnutí vlastním úsilím, jiná cesta neexistuje. Máte ale možnost získat podporu, odbornou pomoc a informace, jak ze začarovaného kruhu ven. Doporučuji Vám na nic nečekat a pomoc co nejdříve vyhledat. Spojte se telefonicky s pracovníky některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí a domluvte si termín schůzky. Jejich služby jsou bezplatné a mohou být poskytované i anonymně. Uvidíte, že se Vám už při prvním pohovoru uleví. Pracovníci služby Vám po podrobnějším seznámení se situací doporučí konkrétní kroky, jak svoji situaci řešit, případně kde a jakou formou se můžete léčit. Počítejte s tím, že půjde o běh na delší trať, ale věřte, funguje to. Jsme v kontaktu s řadou klientů, kteří užívali drogy dlouho a velmi intenzivně, a přesto, že nad nimi leckdo zlomil hůl, dlouhodobě abstinují, žijí spokojeně a šťastně. Každý z nich toho musel hodně překousnout, zabojovat a věnovat své léčbě a doléčování dlouhý čas. Zkušení odborníci Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla určitě vyvarovat, případně Vám poskytnou další potřebné kontakty. Zároveň Vás mohou seznámit s postupy, jak je možné pokusit se dopomoci Vašemu manželovi v motivaci k pozitivním změnám. Na to pomáhat mu v tuto chvíli ale nemáte, musíte se soustředit především na sebe. Největší pomocí mu může být, když uvidí, že svojí závislost řešíte, i kdyby jste se měli na nějakou dobu, nebo navždy rozejít. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám vhodné kontakty pomůžeme najít. Jak je můžete vyhledat i sama se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Jednejte, kujte železo, dokud je žhavé, dříve, než se vaše rozhodnutí (nikdo neví na jak dlouho) rozplyne.
Seberte odvahu a kuráž, držím Vám všechny palce! Přeji Vám štěstí ve všech dalších krocích, kdykoli se ozvěte.
Amrit Sen.