SEROTONINOVÝ SYNDROM-akutníí
nik
dobrý den,
včera vnoci jsem si vzal asi dva tripy(upozorňuji že aktivní látka nebyla LSD) a asi za dalších 5 hodin jsem aplikoval Pervitin(teda aspon doufám, že to perník byl)... po této dávce, asi 150mg jsem necítil obvyklý nájezd ale začala mi hrozně hořet hlava, jako bych ji měl v peci, začal jsem mít neskutečnou žízeň a ještě teď tj asi 8 hodin od aplikace pervitinu mi totálně hoří čelo, hučí mi v kebuli, jsem zmatený všechno na mě padá a křiví mi svaly - mám křeče.
- je toto serotoninový syndrom??? a jak ho nejlépe překonat v domácích podmínkách?? PROSÍM NALÉHAVĚ O COMOŽNÁ NEJRYCHLEJŠÍ ODPOVĚĎ STAČÍ MI VĚDĚT, ZDA JE TENTO PROJEV AKUTNÍ, NEBO NE. V MINULOSTI UŽ JSEM PÁRKRÁT NĚCO PODOBNÉHO ZAŽIL A VÍM ŽE V DOMÁCÍCH PODMÍNKÁCH TO ŠLO VĚTŠINOU PŘELEŽET, ALE TO CO SE MI DĚJĚ PO SOMATICKÉ STRÁNCE ZAŽÍVÁM POPRVÉ TAK NERAD BYCH TADY EXPLODOVAL PROTOŽE HLAVA VAŘÍÍ
Tak děkuji za odpověď, snad nebude pozdě

Odpověděl: MUDr. Tomáš Páleníček
Dobrý den,
je mi líto, že odpověď přichází se zpožděním, nicméně tato poradna není bohužel non-stop online službou, v rámci níž bychom byli schopní reagovat okamžitě, dotazy se snažíme zodpovědět v rámci několika dní.
Serotoninový syndrom se typicky projevuje zvýšenou tělesnou teplotou, pocením, zmateností a následně změnami vědomí až ztrátou vědomí. K tomu samozřejmě bývá zvýšená tepová frekvence a zvýšený krevní tlak.. V každém případě tyto příznaky nepostihují pouze hlavu ale celé tělo. Podobné příznaky také může mít panika a celá řada dalších věcí. Přes internet se nedá odhadnout jaká jsou aktuální rizika, jestli jste ohrožen nebo ne. Jestli jste užil pervitin nebo něco jiného Vám také nikdo nepotvrdí/nevyloučí, kromě analýz z krve. Nevím, zda už se stav od doby intoxikace upravil nebo zda pořád pociťujete nějaké nepříjemné zdravotní důsledky. Pokud se nadále necítíte dobře, doporučuji navštívit lékaře a situaci s ním probrat na osobní úrovni.
MUDr. Tomáš Páleníček