Přítel na drogách
Malá
Dobrý den, začla jsem si s klukem o 10let starším než já. Vše bylo krásné takové jiné. Sem tam pokuřoval travču.Tak jsem nijak neprotestovala. Pak mi jeho matka řekla zda-li mi svěřil svou minulost tak jsem nějak nechápala o co jde. Následoval výslech partnera s tím,že byl už 3krát na lečení ohledně opiátu. byla jsem v šoku.Nijak jsme to neřešila ale tím,že mi to bylo sděleno jsme si začla všímat jak je furt unavený a divný a ti kamarádi samí ,,vandráci\" . Teď jsme spolu měli dovču strašně se potil atd a pořád mi říkal nezlob se já musím . Takže si jel heroin koupit . teď to nahradil Tramalem. Jsem z toho vykolejená a nevím si s ním rady jestli závislost je ve stadiu dokopat ho na léčbu nebo já nevím. Opouštět ho nechci moc mi na něm záleží.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu příteli pomoci. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji obrátit se na nějaké odborné zařízení specializující se na práci s uživateli nelegálních drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb, které tato zařízení nabízí rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. V osobním kontaktu budete mít více prostoru probrat vše co je třeba, doplnit si informace, poradit se jak s přítelem vhodně komunikovat, možná ho tím i lépe motivovat, aby i on odbornou pomoc využil. Zároveň tím získáte i určitý druh nezbytné podpory. Pro pomáhajícího tento proces není snadný, není od věci si v celé této záležitosti nechat pomoci.
Netuším, kde žijete. Zdali je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou poradnu pro rodiče a partnery závislých osob:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:     284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně. Více info naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud Vám něco nebude jasné nebo žijete někde jinde, klidně napište znova.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK