A co dělat teď?
Bublinka
Dobrý den. Už dříve jsem vám psala ohledně pomoci s odvykáním braní pervitinu. Došlo mi, že tahle sranda už musí nabrat konce, ale nevěděla jsem, jak udělat první krok a utnout to. Teď se situace poněkud změnila, otěhotněla jsem, a nyní jsem uz v 6 měsíci těhotenství, čekam zdravou holčičku, a mam nový smysl života. Když jsem zjistila tu novinu, tak jsem drogy brát přestala, cca po třetím měsíci těhotenství jsem se nechala zlákat, a do teď si občas \"dám\". Beru minimálně,nikdy jsem si nepichala,\"pouze\" šňupu,... Ale i tak, z té komunity lidí, se mi prostě nepovedlo odejít, mam mezi nimi par opravdových přátel. S otcem miminka jsem se bohužel musela rozejít, nechápal, ze to, že chci žít normálně, myslím vážně, a že základ toho, žít normální život, je chodit do práce, po nocích nikde nelital, atd,... alespon pro mě tedy. Takže teď jsem v takové situaci, že mám 3 měsíce do porodu, a ráda bych už ukončila život okolo drog úplně, nechci být matka fetacka, ani příležitostná, ale nevím jak na to. Neumím byt sama, bez přátel, ale žádné, kteří by nespadali do světa drog, nemám... Prosim poraďte, ráda bych si s někým alespoň promluvila, nemam ale ani odvahu jít do k-centra, a požádat o pomoc tam. Porad to odkládam na další a další dny... Předem děkuji zaoodpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete. I přesto, že jste zatím nenašla odvahu někam zajít a hledáte prozatím pomoc  a podporu prostřednictvím této poradny. Nicméně, bylo by nejrozumější, kdyby jste se spojila s odbornou pomocí osobně a to co nejdříve. Naše zařízení poskytuje i program pro závislé matky/uživatelky, kontakt a informace v přiložených odkazech níže...
Netuším, kde žijete. Pokud je Vám dostupná Praha, doporučuji se a to co nejdříve spojit s tímto zařízením:
Denní stacionář, o. s. SANANIM
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Description: Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:    220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email:         stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDR. Preslová Ilona
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - rodič. konzultace)
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více o zařízení zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zde konkrétně informace pro matky: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Nejenom, že byste si zde mohla o všem pohovořit a získat potřebnou podporu ve Vašem rozhodnutí (ať je jakékoliv). Pokud byste se rozhodla pro abstinenci a miminko si ponechat, zde by Vám poradili jak se během těhotenství na vše připravit + sociálně-právní pomoc (dávky pobírané v rodičovství, sociální dávky, bydlení, výživné na dítě atd.).
Dále vkládám odkaz s informacemi o terapeutické komunitě, která se přímo specializuje na léčbu matek/uživatelek. Zde probíhá léčba drogové závislosti a matka má své dítě po celou dobu u sebe, nejsou tedy separovány. Pokud byste měla zájem o pobyt v této komunitě, ve výše zmíněném Denním stacionáři, by Vám kolegové pomohli vše zprostředkovat a zařídit.
Více informací o tomto léčebném zařízení, kde se matky léčí společně se svými dětmi zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
O podmínkách příjmu do zařízení se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Pečlivě si prostudujte veškeré informace, pokud by Vám něco nebylo jasné nebo měla doplňující dotazy, nebojte se znovu napsat. Pokud mohu doporučit, s řešením situace bych dlouho neotálela.
Jak Denní stacionář, tak terapeutická komunita Karlov, jsou součástí stejné organizace (o.s. SANANIM) jako tato webová poradna, kam jste napsala. Tato zařízení tady nejsou proto, aby matky/uživatelky nějak kompromitovala. Naopak, jsou tu zde, aby jim (potažmo jejich dětem) pomáhala. Nebojte se s kolegy spojit. Držím palce a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá a jak se Vám a miminku daří. Mějte se hezky a buďte na sebe opatrná.
S pozdravem MK