Závislost na neuroleptikách
Alexandra
Několik let jsem brala neuroleptika pod dozorem lékařky, nedávno jsem byla v léčebně kde mi neuroleptikum vysadili a poslední dny na sobě pozoruji něco abstinenční příznaky, nevím co mám dělat krom toho, že musím za doktorkou, bojím se, že mě pošle na odvykačku.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Alexandro,
díky za Váš dotaz. Příznaky z odnětí - tedy tzv. abstinenční příznaky, se projeví ihned po vysazení a odeznění účinku toho kterého léku. Nepíšete, jak dlouho po vysazení zmíněné pocity a stavy nastaly. Nepíšete také, jaký lék, v jaké dávce a v jaké frekvenci jste užívala. Mohu se pouze domnívat, že abstinenční syndrom by nastal spíše ještě při pobytu v léčebně. Zároveň předpokládám, že když vám v léčebně měnili medikaci, že jste tam pobyla v řádu dvou či tří týdnů (nejméně) a léky vám vysadili/změnili spíše v úvodu hospitalizace. Proto se domnívám, že nemusí jít o abstinenční příznak. Napadá mne otázka, proč jste neuroleptykum užívala, dokonce v řádu let? Jaké obtíže jste tím řešila? Nemohou být vaše problémy příznakem původních obtíží? Zajít za vaší lékařkou je rozhodně dobrý a správný nápad. Minimálně prostě proto, že se necítíte dobře. Obavy z "odvykačky" chápu, ale nemyslím si, že je takový pobyt nezbytný. To byste musela mít takové příznaky, které vás ohrožují na zdraví a znemožňují běžné fungování. A rozhodně byste měla dát přednost odbornému posouzení vašeho stavu lékařkou, která vás zná.
Kdybyste se chtěla ještě na něco doptat, bez obav napište.
S pozdravem Jakub Chudomel