atb s jinými látkami
zld
Zdravím, chtěl bych slyšet váš názor k tomu co provádim.
V sobotu jsem na pohotovosti po diagnóze angína v počátku dostal medikaci penbene 1500 000 (atb) 21 tablet (doktor věděl, že s tím od pondělí budu chodit do práce a řekl že to zabere) jelikož mám na pátek i sobotu mejdan, abych dobral rychleji, trochu jsem zkrátil osmihodinový interval. Srdíčko to přežije a játra hýčkám silymarin forte.
U těchto atb se uvádí účinost 12h, není možné, že při upravených dávkách se bude držet déle?
Každopádně s oslabeným organismem počítám a proto krom alkoholu volím kokain.
Vidíte v tom jiná rizika kromě totálního vyčerpání až koks dojde?
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: MUDr. Tomáš Páleníček
Zdravím Vás,
omlouváme se za pozdní odpověď, nevím nakolik pro Vás bude ještě aktuální, nicméně informace můžete případně využít, pokud byste se dostal do podobné situace někdy v budoucnu...
Vzhledem k tomu, že užíváte antibiotika na angínu, rozhodně si koledujete o to, že se vám zhorší průběh onemocnění, nebo se onemocnění vrátí (jak alkohol, tak kokain celkem významně snižují obranyschopnost organismu). Současně při špatném zaléčení streptokové angíny teoreticky riskujete i postižení srdečních chlopní. Doléčení skutečné angíny je v celku zásadní a většinou trvá 10-14 dní a není příliš radno toto ulehčovat. Krom toho, akutně, když budete během infekce zatěžovat srdce kokainem, je zde výrazně vyšší riziko srdečních příhod. Pokud už drogy musíte za účelem „ rekreace" brát, je dobré respektovat alespoň základní principy minimalizace rizik. Tam rozhodně nepatří užívání drog v době léčení angíny antibiotiky.
MUDr. Tomáš Páleníček